T (0184) 65 99 22 |
E info@vankralingen.nl

Incomplete orders door technische storing
Gisteravond hebben wij te maken gehad met een technische storing in het magazijn. De automatische pickmachine werkte hierdoor niet naar behoren,

met als gevolg dat een aantal orders vandaag incompleet wordt uitgeleverd.

Op de pakbon staan uw missende artikelen vermeld. Houd dit dus goed in de gaten. De missende artikelen van de orders worden morgen geleverd. 
Onze excuses voor het ongemak!

Geplaatst op 15 november 2017


Oplossing huismerk Quantore cartridges in HP OfficeJet printers

 

Op 12 september heeft HP een firmware update (Dynamic Security) doorgevoerd. Dankzij deze update kan HP middels een chip controleren of er originele

cartridges in de printer geïnstalleerd zijn. Dit zorgt ervoor dat de cartridges van ons huismerk Quantore mogelijk niet meer herkend wordt of als beschadigd

wordt gekenmerkt. Echter, uw cartridges werken nog uitstekend, maar HP wil de eindgebruiker er toe zetten om de originele HP cartridges te gebruiken.

Gooi uw cartridges dus niet weg, maar lees verder in dit bericht voor de oplossing:

 

Zorgeloos blijven printen
Allereerst, het gaat om de inktcartridges die in de volgende HP OfficeJet printers worden gebruikt:
-        OfficeJet Pro 6230 series
-        OfficeJet 6810, 6820 series
-        OfficeJet Pro 6830 series
-        OfficeJet Pro 8610, 8620, 8630, 8640, 8660 series
-        OfficeJet Pro X451dn/dw, X476dn/dw, X551dw, X576dw


Om te zorgen dat u in de nieuwe situatie kunt blijven printen met Quantore cartridges, raden wij u aan om nieuwe firmware te downloaden.

Afgestemd op het besturingssysteem van uw printer (Windows/MacOs). In de bijgevoegde handleiding vindt u de link van de firmware die u nodig heeft.

Nadat u de firmware heeft gedownload, volgen nog enkele vervolgstappen. In de handleiding vindt u dit verdere stappenplan.


Downloads
-        Overzicht betreffende artikelen
-        Nederlandstalige handleiding
-        Engelstalige beschrijving update + handleiding

 

Meer informatie
Mocht u naar aanleiding van bovenstaand bericht of bijgevoegde documenten nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers van

de afdeling Klantenservice. Zij zijn te bereiken via sales@vankralingen.nl.


Geplaatst op 20 september 2017


Geplaatst op 04 september 2017

 

Nieuwe Arbowet
                                                                                                                                                        
Per 1 juli 2017 verandert de Arbowet. In de vernieuwde Arbowet wordt de betrokkenheid van werkgevers en werknemers bij de arbodienstverlening 
vergroot en staat preventie nog meer centraal. Zo wordt de positie van de preventiemedewerker versterkt, krijgt het medezeggenschapsorgaan een
grotere rol bij het arbobeleid en worden de randvoorwaarden voor het handelen van de bedrijfsarts aangescherpt.
Werknemers moeten gezond en veilig kunnen werken. Daar zorgt de Arbeidsomstandighedenwet voor, ook wel bekend als de Arbowet. De Arbowet
geldt voor alle werkgevers en werknemers in Nederland, dus bijvoorbeeld ook voor deeltijd- en flexwerkers, uitzendkrachten, personen met een
nulurencontract en stagiaires.
Zowel werkgevers als werknemers hebben verplichtingen: samen moeten zij ervoor zorgen dat er gezond en veilig wordt gewerkt. Door de nieuwe
Arbowet verandert de rol van verschillende betrokkenen; de werkgever, werknemer, bedrijfsarts en preventiemedewerker, maar ook voor het
medezeggenschapsorgaan in de vorm van een ondernemingsraad (OR) of personeelsvertegenwoordiging (PVT).
Wat verandert er precies? De belangrijkste wijzigingen op een rij:                                                         
 
• Basiscontract
Een van de belangrijkste punten van de nieuwe Arbowet is de invoering van het basiscontract. Het basiscontract stelt minimumeisen aan het  contract tussen
arbodienstverleners en werkgevers, onder andere over de toegang tot de werkvloer en de second opinion. In het basiscontract staan rechten en plichten voor de
werkgever, werknemer en de arbodienstverleners. Uiteraard blijft de mogelijkheid bestaan om meer te doen, hiervoor kunnen maatwerkafspraken worden gemaakt.
• Open spreekuur
In de nieuwe Arbowet moet de werkgever ervoor zorgen dat de werknemer de bedrijfsarts kan bezoeken als hij vragen heeft over zijn gezondheid in relatie tot het
werk, ook als de werknemer nog niet verzuimt of klachten heeft. Dit kan bijvoorbeeld via een open spreekuur. Iedere werknemer heeft
dus het recht om zonder toestemming van de werkgever de bedrijfsarts te bezoeken. Dit heeft als doel klachten en verzuim te voorkomen.
                                                        
• Vrije toegang werkvloer
Daarnaast moet de bedrijfsarts ook iedere werkplek kunnen bezoeken om zo het bedrijf beter te leren kennen. Dit geeft de bedrijfsarts goed inzicht in de
arbeidsomstandigheden en de belasting in het werk.
• Second opinion
Indien de werknemer twijfelt aan de juistheid van het door de bedrijfsarts gegeven advies, kan de werknemer een second opinion van een andere bedrijfsarts
aanvragen. Dit geeft een werknemer de mogelijkheid om het oordeel van de bedrijfsarts te laten wegen door een andere bedrijfsarts. Bedrijfsartsen moeten zo’n
verzoek altijd honoreren, tenzij er zwaarwegende argumenten zijn om het niet te doen. De second opinion wordt door de werkgever betaald.
• Adviesrol bedrijfsarts
In de nieuwe Arbowet staat preventie nog meer centraal. Zo wordt aangegeven dat de bedrijfsarts de werkgever moet adviseren over het toepassen  van
preventieve maatregelen voor gezond en veilig werken van de werknemers. Ook is opgenomen dat de bedrijfsarts adviseert bij ziekteverzuimbeleiding in plaats
van bijstand te verlenen. Hiermee wordt benadrukt dat het de werkgever is die verantwoordelijk is voor de verzuimbegeleiding.
                                                                                                                                                                                         
• Melden beroepsziekten
Het signaleren en melden van beroepsziekten was al een taak van de bedrijfsarts. Het basiscontract stelt nu dat de bedrijfsarts beroepsziekten moet kunnen
melden aan het Nederlands Centrum voor Beroepsziekten en hier dus ook tijd aan moet kunnen besteden.
• Klachtenprocedure
Iedere bedrijfsarts moet een klachtenprocedure hebben zodat een werknemer een klacht kan indienen. Dit geldt vanaf nu voor alle bedrijfsartsen, ook als zij niet
werkzaam zijn bij een gecertificeerde arbodienst en bijvoorbeeld werken als zelfstandig bedrijfsarts.
• Duidelijkere rol preventiemedewerker
Naast de bedrijfsarts krijgt ook de preventiemedewerker een stevigere rol in de nieuwe Arbowet. Elk bedrijf moest al ten minste één werknemer aanwijzen als
preventiemedewerker. De preventiemedewerker heeft als taak te adviseren aan en samen te werken met de bedrijfsarts en andere arbodienstverleners.
De benoeming van de persoon en de positie van de preventiemedewerker in de organisatie zal nu met instemming van de OR of PVT plaatsvinden.
• Grotere medewerkersbetrokkenheid
Met de instemming op de persoon en de positie van de preventiemedewerker krijgt de OR meer betrokkenheid bij het arbobeleid. Daarnaast hebben de bedrijfsarts
en andere arbodeskundigen de mogelijkheid om overleg te voeren met de OR, PVT of betrokken medewerkers. Werknemers en arbodeskundigen kunnen
daardoor beter samenwerken en zijn zo goed betrokken bij het bedrijfsbeleid voor gezond en veilig werken.
• Toezicht en handhaving
De Inspectie SZW krijgt meer mogelijkheden om werkgevers, arbodienstverleners en bedrijfsartsen sancties op te leggen bij het niet naleven van de regelgeving
en het basiscontract.
• Overgangsperiode
De nieuwe Arbowet gaat in per 1 juli 2017. Werkgevers en arbodienstverleners krijgen tot 1 juli 2018 de tijd om de contracten aan te passen. Aanpassen kan door
middel van een aanvulling op het bestaande contract of door een nieuw contract af te sluiten. Alle nieuwe contracten moeten direct per 1 juli 2017 voldoen aan de
wettelijke vereisten.
 
Bekijk ook de animatie over de nieuwe Arbowet:
 
Geplaatst op 01 juli 2017

Verhoog de afdrukkwaliteit met ColorLok® Technologie

Een hoogwit premium papier dat met ColorLok®-technologie geoptimaliseerd is voor inkjetprinters, zoals pagewide multifunctionals.

Het verhoogt de afdrukkwaliteit van presentaties, bedrijfsrapporten en documenten.

Wat is ColorLok®?
ColorLok technologie is de nieuwe standaard voor betere afdrukkwaliteit. Papier met het ColorLok logo levert de beste digitale afdrukken die maar mogelijk zijn.
Het kwaliteitsniveau van ColorLok geldt voor afdrukken op normaal papier, zowel met inkjet- of laserprinters, als met gebruikelijke kopieermachines.
Papiersoorten met ColorLok leveren consistente en betrouwbare afdrukkwaliteit, ongeacht welke machine er in de kantooromgeving wordt gebruikt.  
 
Wat is ColorLok® Technologie? 
De wetenschap die aan de basis ligt van ColoLok Technologie, resulteert in vollere kleuren, intenser zwart en kortere droogtijden.
Tijdens de papierproductie wordt een chemische stof toegevoegd om de pigmenten aan het oppervlak te hechten.
Zonder deze techniek werkt papier meer als een spons die de zwarte en gekleurde pigmenten diep in het materiaal absorbeert, weg van het oppervlak.
 
Hoe werkt het?
Het ColorLok bestanddeel wordt tijdens de papierproductie opgenomen in het papier en het veroorzaakt een chemische interactie met het pigment in de inkt.
Daardoor blijft  de kleurstof aan het oppervlak van het papier, terwijl het water diep in het papier doordringt. Dat resulteert in een sterk absorberend en sneldrogend product.
 
Pigmentdeeltjes worden als kleurstof gebruikt in veel inkten voor inkjetprinters thuis en op kantoor. Pigmenten worden gemengd met een kleurloze vloeistof,
die de ‘drager’ wordt genoemd. Deze fixeert de pigmenten snel op het papieroppervlak. 
 
                                               
Als de inkt in aanraking komt met het oppervlak van gewoon papier,                               Met de ColorLok Technologie dringt de drager van de inkt
worden de pigmentdeeltjes diep in het poreuze vel geabsorbeerd,                                  door het papieroppervlak heen, zonder de pigmentdeeltjes 
waardoor de optische dichtheid afneemt.                                                                          mee te nemen in het papier. 
 
                 Standaard papier                                                                   ColorLok papier 
                 Als de inkt in aanraking komt met het                                      De kleur wordt rijker, 
                 oppervlak van gewoon papier,                  versus                   voller en feller omdat de 
                 verspreidt deze zich langs de                                                  inktdeeltjes zich losmaken 
                 papiervezels.                                                                           van de drager voordat ze  
                 Daardoor vervagen de kleuren.                                              door het papier worden geabsorbeerd.
                                                         
 
           
                Standaard papier                                                                    ColorLok papier                                                                         
                Zwarte tekst wordt grijs doordat veel                                       Zwarte pigmenten worden losgemaakt uit de
               van de inkt diep in de papiervezels is        versus                   drager van de inkt en blijven geconcentreerd                       
               getrokken. Daardoor is er minder                                             op het oppervlak van het papier.
               intensiteit op het papieroppervlak.                                            Dat resulteert in intenser zwart met scherpere contouren.
                                       
   
Kopieerpapier A4 80 grams nodig met een colorlok principe? Klik hier  
Of wilt u weten of uw papier een colorlok heeft?
Wij helpen graag.
 

Geplaatst op 19 juni 2017


Storing in lopende band zorgt voor vertraging van orders
08:00 uur
Helaas moeten wij mededelen dat er door een storing in de lopende band zendingen zijn blijven staan. De lopende band is gisteravond defect geraakt,
waardoor het proces stil heeft gelegen. Ondanks dat er met man en macht aan een oplossing wordt gewerkt, is het probleem nog niet verholpen.
Omdat alle orders wél in het systeem staan voor verwerking, kan niet inzichtelijk worden gemaakt welke artikelen wel en niet uitgeleverd gaan worden.
Onze excuses voor het ongemak.
 
UPDATE: Storing in lopende band verholpen
De storing is verholpen. 
Er zijn extra medewerkers ingezet om de achterstallige orders te verwerken. Vervolgens wordt het logistieke (vrijdags)proces opgepakt, zoals u van ons gewend bent. De verwachting is dat deze zendingen dinsdag, na 1e Pinsterdag, uitgeleverd worden.
Vanzelfsprekend kunt u onze medewerkers van de afdeling klantenservice bereiken via sales@vankralingen.nl voor eventuele vragen.
 
Geplaatst op 02 juni 2017

Telefoonnummer vervallen

    Per 1 juni 2017 vervalt definitief het oude telefoonnummer 0418-652777

Van Kralingen Office is alleen te bereiken via het algemeen nummer 0184-659922

 

Geplaatst op 18 mei 2017


Aankondiging prijsverhoging papier 

Na de reeds doorgevoerde verhoging eerder dit jaar, worden de papierfabrikanten wederom geconfronteerd met prijsstijgingen in ongestreken papier.
Aanhoudende pulpprijs stijgingen en een verhoogde vraag en aanbod balans liggen hieraan ten grondslag, maar ook verdere prijsstijgingen in de nabije toekomst. 
Voor ongestreken kantoorpapier producten zijn we genoodzaakt om een verhoging door te voeren voor alle leveringen vanaf 12 juni 2017 met  5 à 8% 
  
Geplaatst op 17 mei 2017 

Vertraagde en incomplete orders door storing in sorteerdepot
 
Op donderdagavond heeft er een bandstoring plaatsgevonden in het sorteerdepot van DHL. Omdat DHL de zendingen hierdoor niet juist kon sorteren,
wordt een deel van de orders incompleet of na het weekend uitgeleverd.
De status van uw bestelling vindt u in de digitale pakbon. Met de Track&Trace-code kunt u zien of (een gedeelte van) uw bestelling vandaag wordt uitgeleverd.
Is uw Track&Trace-code niet traceerbaar? Dan zal uw order maandag uitgeleverd worden.
Onze excuses voor het ongemak. Met vragen over uw order kunt u terecht bij de Afdeling Klantenservice via 0184-659922 of sales@vankralingen.nl.
 
Geplaatst op 31 maart 2017

 

Prijsverhoging HP toners en inkt 

 

Afgelopen week ontvingen wij de informatie dat HP per 1 maart 2017 haar prijzen verhoogd voor toners met 5% en inktcartridges oplopend tot 12%.
Omdat we u willen laten meeprofiteren van onze huidige voorraden, voeren wij deze prijswijziging iets later door, namelijk vanaf 20 maart 2017. 

 

Geplaatst op 28 februari 2017


Nieuwe richtlijn helpt bij flexwerken

 
Flexwerken is populair. Maar er zitten voor- en nadelen aan. Waar moet je rekening mee houden als je in je bedrijf flexwerken invoert? 
 De werkgever is volgens de Arbowet verantwoordelijk voor een veilige en gezonde werkomgeving,
dus ook de kantoorwerkplek. De nieuwe praktijkrichtlijn NPR 1813:2016, de Nederlandse praktijkrichtlijn voor kantoormeubilair en
ergonomische accessoires, bevat nuttige tips. 
 
Voordelen
Werken op een andere plek dan de eigen werkplek op kantoor levert voordelen op, zoals minder reistijd, wat weer tijdwinst oplevert en daardoor meer
regelmogelijkheden en minder stress. Doordat medewerkers minder reizen, bespaart de werkgever op reiskosten. Daar komt bij dat mensen die zich
goed voelen en met plezier werken, meer rendement opleveren.
 
Kantoor
Ook flexwerken op kantoor heeft voordelen, zoals de rustige uitstraling van een opgeruimde werkplek en de mogelijkheid tot contact en
kennisuitwisseling met collega’s.
 
Nadelen
Nadelen zijn er ook. Zo zijn de werkplekken op populaire tijden vaak bezet, is er geluidsoverlast, gebrek aan privacy en kost het tijd om van plek te wisselen.
Aandachtspunten voor iedere werkgever zijn dus: altijd voldoende werplekken voorhanden hebben, enige privacy mogelijk maken en ervoor zorgen dat de
werkplekken comfortabel en arbotechnisch verantwoord zijn ingericht.
 
NPR 1813 geeft aanwijzingen om een inrichting te realiseren van administratieve ruimten  en kantoren. Hierbij maakt de richtlijn gebruik van relevante
onderdelen uit geldende Europese normen. In  deze praktijkrichtlijn betekent ‘inrichten’: werkruimten en kantoren geschikt maken om administratieve
en beeldschermwerkzaamheden te verrichten. Hieronder valt o.a. het volgende meubilair: bureaus, bureaustoelen, vergadertafels, vergaderstoelen
en werkplekaccessoires. Veel van de informatie in dit document is tevens toepasbaar voor het inrichten en gebruik van zogenaamde thuiswerkplekken
 
Bron: www.arbo-online.nl 
 
Geplaatst op 17 januari 2017

Krappe voorraad USB-sticks

Momenteel is er sprake van krapte op markt voor USB-sticks.
Reden is dat de twee grootste producenten van USB-sticks momenteel prioriteit geven aan de productie van chips voor smartphones
van Apple en Samsung. Hierdoor zijn de prijzen, zowel voor de gevoerde A-merken als het Quantore huismerk, al geruime tijd aan het stijgen.
 
Ook beginnen we voorraadkrapte te ervaren. De USB-sticks van SanDisk beginnen in backorder te lopen.
Het is niet bekend wanneer deze weer leverbaar zijn. Om u toch van dienst te kunnen zijn, raden we u aan tijdelijk USB-sticks van een
ander merk te bestellen. 
We hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd en hopen op uw begrip.

Geplaatst op 19 december 2016

Gert-Jan van Wingerden aan tafel bij Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee

   

 

Van Kralingen Office, Gert-Jan, is uitgenodigd aan de gesprekstafel met Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee in de business club 

en sociëteit "De Koninklijke Industrieele Groote Club" op de dam in Amsterdam.

Deze talkshow gaf de aanwezigen een uniek kijkje in verschillende bedrijven in de kantoorbranche van internationale en lokale kantoorvakhandel.

 

Geplaatst op 02 november 2016


De X3 Titanium Schaar valt in de prijzen

300% meer knipkracht dan een gewone schaar                                                             

Het is inmiddels bewezen, niet alleen worden de Rexel X3 scharen zeer goed ontvangen in de markt, inmiddels is de X3 titanium ook gekozen tot

Beste product in de categorie ´Stationary Products´ bij de prestigieuze Benelux Office Products Awards 2016. 

De jury was erg onder de indruk van het feit dat Rexel erin geslaagd is om een zo essentieel kantoorartikel als een schaar, opnieuw heeft weten uit te vinden.

Wie eenmaal zelf een X3 schaar in handen heeft gehad, wil geen andere schaar meer.

Zelfs plastic, dik karton, vlees en bloemstelen worden zonder extra inspanning geknipt.

                             

                                 

 

Geplaatst op 21 oktober 2016


Vertraagde levering RYAM agenda's

De levering van RYAM agenda's 2017 zijn helaas vertraagd en komen naar verwachting in week 41 of week 42 binnen.

U vindt de artikelnummers in dit bericht:

 

ART.NR. Omschrijving
900013 AGENDA 2017 RYAM STUDIO 7DG/2P LIM
900075 AGENDA  2017 RYAM MEMO 7 SUPREMA ASS
900092 AGENDA 2017 RYAM PRESIDENT ZW
900096 AGENDA 2017 RYAM WEEK ZW
900099 AGENDA 2017 RYAM MEMO 7 NAPPA ASS 
900100  AGENDA 2017 RYAM MEMO 7 LIG NAPPA ASS 
900104  AGENDA 2017 RYAM WEEKLY ZW 
900120  AGENDA 2017 RYAM WEEKPLAN WEEKEND ASS 
900122  AGENDA 2017 RYAM MEMOPLAN7 PLUS ASS 
900124  AGENDA 2017 RYAM WEEKPLAN PLUS ZW 
900128  AGENDAVULLING 2017 RYAM MEMOPLAN 7 RINGPL 
900180  AGENDA 2017 RYAM PRESIDENT DRD 
900184  AGENDA 2017 RYAM WEEKPLAN PLUS BR 
900185  AGENDA 2017 RYAM WEEK DRD 
900191  AGENDA 2017 RYAM WEEKLY DRD 

 

Geplaatst op 10 oktober 2016

 


Prijsverhoging op Brother en Kyocera supplies

                                                                                                                                                                 

Brother en Kyocera hebben een prijsverhoging aangekondigd op een deel van het assortiment.

De nieuwe prijzen gaan officieel in per 1 oktober aanstaande.

Wij hebben extra voorraad ingekocht tegen de 'oude' prijzen, waardoor deze prijsverhoging voor u pas vanaf 10 oktober geldt.

Zo willen wij u de kans geven om te profiteren van deze uitgestelde prijsverhoging. 

Wilt u geïnformeerd worden welke supplies dit betreft, stuur dan een e-mail naar sales@vankralingen.nl

 

Geplaatst op 27 september 2016

 


Géén problemen met Quantore Inktcartridges     

                                                    

Vanuit de markt hebben we vernomen dat er door een software update van HP een aantal printers sinds kort geen huismerk inktcartridges meer accepteren.

De inktcartridges van het Quantore merk en Wecare kennen deze problemen niet en functioneren nog steeds probleemloos, ook in de printers van HP.

Gebruikers van andere huismerk cartridges (zoals het 123inkt huismerk) krijgen de volgende meldingen op hun printer of beeldscherm: “problemen met cartridges” of één of meer cartridges zijn beschadigd”.

Onze fabrikant benadrukt echter met klem dat de Quantore- en WeCare inktcartridges na deze software update nog steeds probleemloos functioneren.

De Quantore- en WeCare inktcartridges zijn hergebruikte originele HP inktcartridges, die voorzien worden van een nieuwe chip.

De cartridges die voor problemen zorgen zijn de namaak-inktcartridges die deze chip/software niet hebben en door veel webshops, zoals bijvoorbeeld 123Inkt, aangeboden worden.

De problemen bij andere aanbieders doen zich voor bij de volgende alternatieve inktcartridges: HP 932, 932XL, 933 en 933XL HP 950, 950XL, 951 en 951XL HP 970, 970XL, 971 en 971XL

 

Test consumentenbond  

De consumentengids van september 2016 staat een test met inktcartridges.

In deze test zijn diverse merken inktcartridges getest waaronder WeCare en dus ook Quantore inktcartridges.

Bij 3 van de 4 geteste printers komen de WeCare inktcartridges als 2e of 3e uit de test, direct na het origineel !

                                                                                                                             

Geplaatst op 19 juni 2016


Dennis van der Laan in gesprek met Gert-Jan van Wingerden

In een inspirerend gesprek met Gert-Jan laat Dennis (XpeditionGold) zien hoe je individuele topsporters kunt inzetten voor succesvolle digitale marketing.

Dennis werkt met Olympische topsporters in het beachvolleybal, het zeilen en het schaatsen. Zoals zijn vrouw Lobke Berkhout, die een van de beste zeilsters

die Nederland ooit heeft gekend is en vijfvoudig wereldkampioene in het 470 klassement zeilen.

                                                            

 

Geplaatst 08 december 2015


 

Vorige nieuwsberichten

Helaas is de historie van oude nieuwsberichten door een storing niet meer zichtbaar.

Het ICT team is bezig de berichten alsnog terug te plaatsen.

Excuses voor het ongemak.