Kleine plastic flesjes krijgen statiegeld

  Koopt u frisdrank of water in kleine plastic flesjes?
Op 1 juli 2021 wordt statiegeld op
kleine plastic flesjes ingevoerd.
Voor ieder flesje met een inhoud van minder dan een liter wordt met ingang van 1 juli 2021 15 cent statiegeld gerekend.
Supermarkten, winkels op stations, tankstations langs de weg en cateraars moeten de lege flesjes innemen. Producenten van flesjes frisdrank en water zijn verantwoordelijk voor de invoering van het
statiegeldsysteem.


Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft de uitvoeringsorganisatie Statiegeld Nederland in het leven geroepen die zich bezighoudt met de invoering van statiegeld op kleine petflesjes.
Statiegeld op kleine plastic flesjes wordt ingevoerd op 1 juli 2021.

Dit betekent dat er in juni een overgangsperiode geldt, waarin je flesjes zonder en met statiegeld kan ontvangen. Alleen over de flesjes met het statiegeld-logo, berekenen wij statiegeld door.
Als onze voorraad zonder statiegeld is uitverkocht, zal levering gaan plaatsvinden met statiegeld. We verwachten medio juni de eerste flesjes met statiegeld uit te leveren.
Wij kunnen en mogen de huidige magazijnvoorraad zonder statiegeld nog uit verkopen, ook na 1 juli 2021. Het statiegeld zal dan niet worden doorbelast.


Vragen over het nieuwe statiegeldsysteem? Neem contact op met Statiegeld Nederland

Geplaatst op 21 mei 2021


Wereldwijde grondstofprijstoeslagen 

  Zoals je waarschijnlijk hebt opgemerkt is er een toenemende beperking van de beschikbaarheid van grondstoffen in de markt.
Onomstreden en tegelijkertijd slaat de prijsspiraal om in een veranderde situatie in de afgelopen decennia. Zo zijn de prijzen van staal in de afgelopen weken en maanden met circa 57% gestegen,
kunststof met circa 25%, hout met wel 50% en transport tot +300%.
In deze maand verslechterende de situatie nog verder en worden fabrikanten geconfronteerd met verdere prijsstijgingen in de sectoren. 

Deze buitengewone situatie dwingen fabrikanten om op de marktomstandigheden te reageren.
De markt staat onder druk  en we zullen in de wereld rekening moeten gaan houden met de gestage prijsstijgingen.
Ook in de kantoorvakhandel.


Geplaatst op 20 mei 2021


Nieuwe, sterkere verzenddozen
  Wij vinden het belangrijk dat artikelen in de beste staat bij jou aankomen.
Daarom zijn er nieuwe, sterkere verzenddozen in gebruik genomen.
De nieuwe dozen zijn sterker, omdat ze op een slimmere manier gevouwen worden, er meer lijm op de randen zit én doordat de dozen gemaakt zijn van een dikker soort karton.
In dit filmpje vertellen we je er graag meer over:

Geplaatst op 07 mei 2021


TNO-onderzoek: Kantoor als ontmoetingsplaats, concentratiewerk thuis
   De huidige thuiswerkers willen ook na de pandemie veelal vanuit huis blijven werken.
Vooral vanwege sociale contacten en samenwerken wil men weer naar kantoor. Geconcentreerd werken doen zij juist liever thuis.
Dit blijkt uit de 3e meting van het NEA-COVID-19 onderzoek van TNO.


In maart 2021 zat ruim de helft van de werknemers alweer 100 procent op kantoor  en combineerde 14% thuiswerken met werken op locatie. De overige 35%van de werknemers werkte volledig
vanuit huis. Voor de meeste werknemers op locatie is thuiswerken helemaal geen optie omdat het werk dat niet toelaat.

Voorzichtig
Hoewel 80% van de werknemers op locatie aangeeft dat de maatregelen worden nageleefd is 1 op de 6 bang om op het werk met corona besmet te raken. De huidige thuiswerkers willen ook na de
pandemie veelal vanuit huis blijven werken. Vooral vanwege sociale contacten en samenwerken wil men weer naar kantoor. Geconcentreerd werken doen zij juist liever thuis. Dit blijkt uit de 3e meting
van het NEA-COVID-19 onderzoek* van TNO.

In maart gaf 51% van de werknemers aan dat zij volledig op locatie werkten, nog eens 14% werkte deels op locatie en deels thuis. Deze cijfers zijn vergelijkbaar met die van de 2e meting van het
NEA-COVID onderzoek in het najaar van 2020. Maar voor veel mensen is thuiswerken helemaal geen optie.
Negen op de 10 werknemers op locatie geeft aan dat zij hoe dan ook niet volledig thuis kunnen of willen werken.

Afstand houden lastig
Acht op de 10 locatiewerkers geeft aan dat de corona maatregelen op het werk vaak of altijd worden nageleefd. Afstand houden op het werk is nog wel lastig. De helft van de werknemers lukt het
niet om afstand te houden tot klanten/leerlingen/patiënten en een derde niet om afstand te houden van collega’s. Vooral in de zorg en het onderwijs is het lastig om afstand te houden. Met milde
klachten bleef 7 op de 10 locatiewerkers vaak of altijd thuis, terwijl 13% aangaf nooit thuis te blijven. Daarnaast gaf 16% van de werknemers aan vaak of altijd bang te zijn voor een besmetting op het
werk. De angst om besmet te raken met corona is het hoogste in het onderwijs (31%). Ongeveer 1 op de 5 werknemers op locatie denkt het afgelopen jaar besmet te zijn geweest met corona.
Ruim 7% van alle locatiewerkers denkt op het werk besmet te zijn geraakt met corona.

Thuiswerken blijft
Bijna 1 op de 4 thuiswerkers wil grotendeels of volledig thuiswerken. De helft werkt graag thuis en op locatie. Gemiddeld wil men dan 18 uur thuiswerken. De aard van het werk, minder reistijd en
betere productiviteit zijn belangrijke redenen om in de toekomst (deels) thuis te willen werken. Opvallend is dat de werkprivé-balans ongeveer even vaak een reden is om op locatie te werken als om
thuis te willen werken. Vooral voor mensen tussen de 30 en de 49, die veelal jonge kinderen hebben, willen om die reden thuiswerken. Het sociale aspect is veruit de belangrijkste reden om weer naar
kantoor te gaan, zowel om het samenwerken als vanwege de sociale contacten met collega’s. Ongeveer 1 op de 4 werknemers denkt thuis onvoldoende zichtbaar te zijn en wil weer (deels) op locatie
gaan werken om de carrièreperspectieven te verbeteren. Voor werknemers onder de 30 geldt dat voor bijna 4 op de 10.

Motivatie
Het TNO onderzoek laat zien dat als het aan de werknemers ligt, hoewel lang niet voor iedereen mogelijk, thuiswerken in de toekomst zeker zal blijven. Ook de reden waarom werknemers wél naar
het werk gaan zal veranderen. Thuis productief geconcentreerd werken en op locatie elkaar ontmoeten, sociale contacten leggen en samenwerken. 
Afhankelijk van de levensfase en persoonlijke omstandigheden hebben werknemers andere redenen om (niet) thuis te willen werken.

bron: KBM

Geplaatst op 04 mei 2021


Backorders
  We merken dat klanten nog steeds hinder ondervinden van de hoeveelheid backorders. 
Helaas is een groot deel van de backorders nog steeds het gevolg van de aanhoudende, beperkte beschikbaarheid vanuit leveranciers, de situatie in de markt, transportproblemen en de Brexit. 

Enkele voorbeelden zijn:
•  
 Inkt, toners en printers (marktsituatie)
•    
Verpakkingsmateriaal, waaronder bubbelenveloppen (marktsituatie)
•    Enkele direct import producten, waaronder
dossiermappen (transport)
•    
Really Useful boxen (de Brexit)


Deze situatie treft veel branches wereldwijd door o.a. de coronasituatie sinds maart 2020 en de Brexit. We proberen de backorders te voorkomen door een goed alternatief te bezorgen.
Bij een verschil zullen we je akkoord tot levering vragen. Grotendeels van de voorraden en/of verwachte bezorgdata van de artikelen zijn te zien op de webshop.


Geplaatst op 02 april 2021
 



Sterk stijgende grondstofprijzen onvermijdelijk

Dat de wereld snel kan veranderen, hebben we vorig jaar gezamenlijk ondervonden.
Momenteel geldt dit ook voor de wereld van grondstoffen en stijgen haar prijzen enorm snel. In dit bericht informeren wij u dan ook graag over de marktontwikkelingen. 

Prijzen van grondstoffen stijgen ontzettend hard
Als gevolg van deze schaarste stijgen de prijzen van grondstoffen ontzettend hard. Er wordt al gesproken over het begin van een nieuwe 'supercyclus', waarbij de grondstoffen jarenlang in prijs blijven
stijgen, omdat het aanbod structureel achterblijft bij de vraag, aldus het Financieel Dagblad.

Transportkosten stijgen mee door druk op transportwereld
Momenteel is er ook druk op de transportwereld als gevolg van de coronacrisis. Transporten kennen een langere doorlooptijd en daardoor lopen levertijden op. Dit leidt tot een wereldwijd tekort aan
containers. Om deze reden doet ook hier het schaarste principe zijn intrede en stijgen de transportkosten snel tot ongekende hoogte.

Sterke prijsstijgingen zijn daarom onvermijdelijk
De optelsom van deze buitengewone omstandigheden heeft sterke prijsstijgingen tot gevolg. In deze schaarste markt zien wij momenteel op diverse artikelen grote stijgingingen.
Deze kunnen oplopen tot wel 25%.

Wij willen de impact voor u tot een minimum beperken
Het beleid van ons en onze leveranciers is erop gericht om de impact voor u tot een minimum te beperken. Daarom adviseren wij u om hogere voorraden aan te leggen.
Hierdoor kunt u namelijk de prijsdruk op lange termijn opvangen. 


Geplaatst op 01 maart 2021


Koninklijke Quantore

 Ter ere van het 100-jarig bestaan is door Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander aan coöperatie Quantore het predicaat Koninklijk toegekend. Deze eervolle onderscheiding is de
bekroning op het werk van Quantore als toonaangevende groothandel van artikelen die in kantooromgevingen worden gebruikt. Het predicaat is uitgereikt door de burgemeester van Beuningen,
Daphne Bergman.

Van Kralingen Office B.V. is een zelfstandige kantoorvakhandel, geboren uit boekhandel Van Kralingen uit Leerdam, opgericht in 1913 door de heer Ph. van Kralingen.
En lange succesvolle samenwerking met deze inkoopclub.


Geplaatst op 20 november 2020


Voorkom teleurstelling door drukte, bestel op tijd!

Vervoerders verwachten vanaf heden topdrukte door de feestdagen in de coronatijd. Hierdoor is er de komende tijd helaas kans op enige vertraging.
Voorkom te late bezorgingen en teleurstelling. Geef je bestelling op tijd door. Een verwachte levertijd bij voorraadartikelen kan dus langer duren dat de 1-3 werkdagen na opdracht.

Uiteraard proberen wij je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.
Neem daarom geen risico en geef je bestelling op tijd aan ons door en hou je eigen voorraad goed op peil.

Geplaatst op 19 november 2020


Opnieuw orders blijven staan door drukte
 Gisteravond hebben wij helaas niet alle orderregels kunnen verwerken.
Dit heeft te maken met de achterstand van de orders van 28 oktober. Door de coronamaatregelen is het lastig om een achterstand in te halen, aangezien we minder medewerkers tegelijkertijd in
kunnen plannen en al met langere diensten werken. We verwachten dat we in het weekend de achterstand weg kunnen werken.

De orders van 28 oktober zijn gisteren als eerste verwerkt en dus op tijd meegegeven aan de vervoerder. Voor de orders van 29 oktober geldt dat indien je een pakbon hebt ontvangen, je vandaag
ook een zending ontvangt.
Geen pakbon ontvangen? Dan verwerken wij vandaag je order en geven we deze vanavond mee aan de vervoerder.

We hopen op je begrip. Onze excuses voor het ongemak.

Geplaatst op 30 oktober 2020


Deel van de orders incompleet door lekkage

Op 8 oktober is een lekkage geweest in ons logistiek centrum. De artikelen die daar opgeslagen liggen (o.a. kopieerpapier, frisdrank en een aantal facilitaire producten) zijn hierdoor niet gepickt.

Mogelijk ontvang je je order vandaag incompleet. Op de pakbon vind je terug welke artikelen missen. Voor deze artikelen staat aangegeven dat ze in backorder zijn gevallen.
Omdat de artikelen zelf niet beschadigd zijn, kunnen we deze snel naleveren. Voor jouw order geldt dat we de missende artikelen vandaag picken en uitleveren.
 
Onze excuses voor het ongemak. 

Geplaatst op 09 oktober 2020


Beschikbaarheidsprobleem printers, toners & cartridges

 De impact van het coronavirus is in de hele wereld en in alle branches merkbaar.
Op Europees niveau is er een probleem ontstaan bij de beschikbaarheid van inkt, toners en printers. Meer hierover lees je in dit bericht.

Veel leveranciers produceren in Azië. Fabrieken daar zijn gesloten of hebben langere tijd niet op volle capaciteit kunnen draaien. Tegelijkertijd is doordat veel mensen noodgedwongen thuis zijn
gaan werken, de vraag naar deze producten, met name inktcartridges, enorm gestegen. Dit leidt bij o.a. HP, Brother, Canon en Epson tot uitdagingen om de productie en de voorraad op peil te houden.
We zien dat er daarnaast ook druk is komen te staan op het aanbod van alternatieven, zoals reconditioned cartridges. Om hier de productie op peil te houden, is voldoende leeggoed namelijk vereist.
 
Op dit moment is het nog moeilijk inschatten wanneer de voorraden weer op peil zijn. Naar verwachting komen HP en Canon begin juli weer op voorraad en Epson eind juli.
Brother kan nog geen verwachting geven. We blijven nauw in contact met leveranciers en distributeurs hierover.
Voor de meest actuele informatie over de beschikbaarheid van deze producten, verwijzen we je de vraag met het betreffende artikelnummer ons te emaillen.
 
Zorg dus voor voldoende voorraden !
 
Geplaatst op 28 mei 2020

Beschikbaarheidsprobleem printers en supplies

De impact van het coronavirus is in de hele wereld en in alle branches merkbaar. Op Europees niveau is er een probleem ontstaan bij de beschikbaarheid van inkt, toners en printers. Veel leveranciers
produceren in Azië. Fabrieken daar zijn gesloten of hebben langere tijd niet op volle capaciteit kunnen draaien. Tegelijkertijd is doordat veel mensen noodgedwongen thuis zijn gaan werken, de vraag
naar deze producten, met name inktcartridges, enorm gestegen. Dit leidt bij o.a. HP, Brother, Canon en Epson tot uitdagingen om de productie en de voorraad op peil te houden.

We zien dat er daarnaast ook druk is komen te staan op het aanbod van alternatieven, zoals reconditioned cartridges. Om hier de productie op peil te houden, is voldoende leeggoed namelijk vereist.

Op dit moment is het nog moeilijk inschatten wanneer de voorraden weer op peil zijn. We zijn nauw in contact met leveranciers en distributeurs hierover. Voor de meest actuele informatie over de
beschikbaarheid van deze producten, verwijzen we je een mail te sturen naar
sales@vankralingen.nl

Geplaatst op 14 mei 2020


Bedankt Ilona!
Vandaag, na ruim 9 jaar, te hebben gewerkt bij Van Kralingen Office BV, is het voor onze collega Ilona de tijd aangebroken voor een nieuwe uitdaging. 
We zijn Ilona enorm dankbaar voor de mooie tijd,
die we samen hebben gehad en onze samenwerking als bijzonder prettig ervaren.
Haar tomeloze inzet, punctualiteit, wijsheid en humor… daar hebben we van genoten. 
We gaan haar als collega enorm missen en wensen Ilona veel succes en werkplezier bij haar volgende stap.


Geplaatst op 24 april 2020


Update corona 24 maart - nieuwe maatregelen

De impact van het Coronavirus neemt steeds verder toe. Wij doen er alles aan om onze medewerkers een veilige werkomgeving te bieden. Gisteravond heeft de overheid nieuwe maatregelen
aangekondigd, die ook bij ons impact hebben. 

48-uurslevering
Veilig werken in tijden van Corona vragen van ons om onze maatregelen constant te beoordelen en indien nodig aan te scherpen. Om de 1,5 meter afstand tussen medewerkers te kunnen waarborgen,
gaan we diensten meer spreiden. Dit zorgt ervoor dat wij niet kunnen garanderen dat we alle binnengekomen orders dezelfde dag kunnen verwerken en aan kunnen bieden aan de vervoerder.
Veruit het grootste deel van de orders kunnen we wel gewoon aanbieden aan de vervoerder, maar levering kan helaas soms iets langer duren dan je van ons gewend bent.

Vervoerders
Onze vervoerders hebben de nodige maatregelen genomen om medewerkers en klanten te beschermen tegen besmetting en om verspreiding te voorkomen. Onze vervoerders worden geconfronteerd
met dagelijks wisselende volumes, gesloten afleveradressen, wachttijden of chauffeurs die zich uit voorzorg ziekmelden.
Hierdoor kan het gebeuren dat een zending onverhoopt later wordt geleverd dan gepland.

Klantenservice
Wij zijn in deze tijden minder goed telefonisch bereikbaar. Wij vragen je daarom zoveel mogelijk via de mail te communiceren via
info@vankralingen.nl

We doen het samen
Samenwerking heeft ons sterk gemaakt. Deze kracht gaat ons ook helpen in deze spannende en onzekere tijden. Zorg voor jezelf en voor elkaar.


Geplaatst op 25 maart 2020


Impact Coronavirus

De impact van het Coronavirus in Nederland en België neemt steeds verder toe. Ook wij nemen vanzelfsprekend (voorzorgs)maatregelen.

 Bestellingen
Bestellingen kunnen gewoon geplaatst worden. Het kan zijn dat niet alles op voorraad is, dus check dit vooraf goed bij de artikelinformatie. I.v.m. alle getroffen maatregelen kan het zijn dat je 
pakket iets langer onderweg is dan je van ons gewend bent. Wij hopen op je begrip.

 
Vervoerders
Onze vervoerders hebben intern de nodige maatregelen genomen om medewerkers en klanten te beschermen tegen besmetting en om verspreiding te voorkomen. Dit betreft tenminste alle
maatregelen die het RIVM en de Belgische gezondheidsautoriteit adviseren, zoals extra aandacht voor hygiëne en alertheid op symptomen. Vanaf 16 maart 2020 leveren chauffeurs zendingen tot
aan de “voordeur” op het losadres. Aanvullende werkzaamheden, zoals het afstapelen van goederen op het losadres of het afleveren op een bepaalde afdeling in het gebouw, worden NIET meer
uitgevoerd door onze chauffeur. Zij doen dit uit voorzorg voor jou en alle medewerkers om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen.
 
Tevens nemen vervoerders maatregelen om de continuïteit van kernprocessen veilig te stellen en zijn er reisbeperkingen ingesteld naar risicogebieden. Wat betreft de Benelux ondervinden ze op dit
moment alleen gevolgen van en naar die gebieden in het buitenland die aangeduid zijn als risicogebied. Daar heeft de lokale overheid in sommige gevallen strikte controles geïmplementeerd om de
verspreiding van de ziekte te voorkomen. In zulke gevallen zijn de ophaal-, bezorg- en opslagdiensten van vervoerders opgeschort. Vooralsnog is dit in Nederland en België niet het geval.
 
Voorraden
Een aantal leveranciers heeft aangekondigd dat mogelijk de impact van het Coronavirus toeneemt op de uitlevering van artikelen. Op dit moment hebben wij – de hygiëne producten uitgezonderd –
geen problemen met onze voorraden. Echter kunnen wij de gevolgen op zowel de korte als lange termijn helaas niet inschatten. 
Controleer bij bestellen goed of het artikel op voorraad is om teleurstellingen te voorkomen.
 
Klantenservice
Het kan gebeuren dat wij tijdelijk telefonisch minder goed bereikbaar zijn en langer zult moeten wachten dan je van ons gewend bent. Wij vragen je daarom via de mail te communiceren
via
info@vankralingen.nl


Er is veel onzekerheid en zorg over de impact van het virus op de maatschappij. We hopen dat de gevolgen in Nederland, België en voor jouw bedrijf en medewerkers beperkt zullen blijven.

Geplaatst op 16 maart 2020


Wijzigingen franco bedrag en verzendkosten per 01-01-2020

Per 1 januari 2020 is het franco bedrag verhoogd voor bestellingen via onze webshop naar € 75,00 excl. BTW.

Voor bestellingen met een orderwaarde lager dan € 75,00 excl. BTW en hoger dan € 10,00 excl. BTW blijven de verzendkosten € 3,95 excl. BTW.

Geplaatst op 30 december 2019


Wijzigingen verzendkosten/handlingskosten en drop-op-actie

Per 1 april 2018 zullen er € 2,50 excl. BTW handlingskosten worden berekend voor bestellingen met een orderwaarde < € 100,00 excl. BTW die NIET via de webshop geplaatst worden
(dus voor bestellingen via telefoon, mail, chat, app)


Voor bestellingen via onze webshop wijzigt er (voorlopig) niets. Bestellingen met een een orderwaarde vanaf € 50- excl BTW worden GRATIS bezorgd.
Voor bestellingen met een orderwaarde die lager is dan € 50,- en hoger dan € 10,- excl. BTW blijven de verzendkosten € 3,95 excl. BTW.
De drop-op-actie is geldig bij een bestelling via de webshop met een orderwaarde vanaf € 100,00 excl. BTW.

Geplaatst op 19 maart 2018
 


Prijsverhoging kantoorpapier per 2 april 2018
Onlangs zijn wij door onze leveraciers geïnformeerd dat zij onder druk van aanhoudende kostenstijgingen maatregelen dienen te nemen en nieuwe prijsverhogingen aankondigen.
Met name de aanhoudende stijging van de pulpprijzen veroorzaken deze verhoging. 

Helaas zijn wij genoodzaakt om deze prijsverhogingen per 2 april 2018 door te voeren voor al het kantoorpapier wit en gekleurd.
De prijzen zullen met ca. 5 tot 9% stijgen.


Geplaatst op 16 maart 2018


Vertraagde zendingen door technische storing
Gisteravond hebben wij te maken gehad met een grote technische storing in het magazijn, met als gevolg dat een aantal zendingen vandaag incompleet of niet wordt uitgeleverd. 
Als u geen digitale pakbon heeft ontvangen, zult u vandaag uw bestelling niet of incompleet ontvangen. Heeft u wel een digitale pakbon ontvangen? Dan heeft deze storing geen gevolgen voor uw
bestelling. 
De verwachting is dat de bestellingen vandaag weer volgens de normale procedure verlopen. Dat betekent dat eventueel missende bestellingen of artikelen (mits voorradig) maandag
uitgeleverd worden.

Wilt u meer inzicht krijgen in de status van uw order? U kunt onze medewerkers van de afdeling Klantenservice bereiken via info@vankralingen.nl

Onze excuses voor het ongemak!

Geplaatst op 16 februari 2018


Oplossing huismerk Quantore cartridges in HP OfficeJet printers
Op 12 september heeft HP een firmware update (Dynamic Security) doorgevoerd. Dankzij deze update kan HP middels een chip controleren of er originele  cartridges in de printer geïnstalleerd zijn.
Dit zorgt ervoor dat de cartridges van ons huismerk Quantore mogelijk niet meer herkend wordt of als beschadigd wordt gekenmerkt. Echter, uw cartridges werken nog uitstekend, maar HP wil de
eindgebruiker er toe zetten om de originele HP cartridges te gebruiken. Gooi uw cartridges dus niet weg, maar lees verder in dit bericht voor de oplossing:

Zorgeloos blijven printen
Allereerst, het gaat om de inktcartridges die in de volgende HP OfficeJet printers worden gebruikt:
-        OfficeJet Pro 6230 series
-        OfficeJet 6810, 6820 series
-        OfficeJet Pro 6830 series
-        OfficeJet Pro 8610, 8620, 8630, 8640, 8660 series
-        OfficeJet Pro X451dn/dw, X476dn/dw, X551dw, X576dw


Om te zorgen dat u in de nieuwe situatie kunt blijven printen met Quantore cartridges, raden wij u aan om nieuwe firmware te downloaden. Afgestemd op het besturingssysteem van uw printer
(Windows/MacOs). In de bijgevoegde handleiding vindt u de link van de firmware die u nodig heeft. 
Nadat u de firmware heeft gedownload, volgen nog enkele vervolgstappen.
In de handleiding vindt u dit verdere stappenplan.

Downloads
-        Overzicht betreffende artikelen
-        Nederlandstalige handleiding
-        Engelstalige beschrijving update + handleiding

 

Meer informatie
Mocht u naar aanleiding van bovenstaand bericht of bijgevoegde documenten nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers van 
de afdeling Klantenservice.
Zij zijn te bereiken via sales@vankralingen.nl.


Geplaatst op 20 september 2017



Geplaatst op 04 september 2017

Nieuwe Arbowet

Per 1 juli 2017 verandert de Arbowet.
In de vernieuwde Arbowet wordt de betrokkenheid van werkgevers en werknemers bij de arbodienstverlening 
vergroot en staat preventie nog meer centraal.
Zo wordt de positie van de preventiemedewerker versterkt, krijgt het medezeggenschapsorgaan een 
grotere rol bij het arbobeleid en worden de randvoorwaarden voor het handelen van de
bedrijfsarts aangescherpt.
Werknemers moeten gezond en veilig kunnen werken. Daar zorgt de Arbeidsomstandighedenwet voor, ook wel bekend als de Arbowet. De Arbowet  geldt voor alle werkgevers en werknemers in
Nederland, dus bijvoorbeeld ook voor deeltijd- en flexwerkers, uitzendkrachten, personen met een 
nulurencontract en stagiaires. 
Zowel werkgevers als werknemers hebben verplichtingen: samen moeten zij ervoor zorgen dat er gezond en veilig wordt gewerkt. Door de nieuwe Arbowet verandert de rol van verschillende
betrokkenen; de werkgever, werknemer, bedrijfsarts en preventiemedewerker, maar ook voor het 
medezeggenschapsorgaan in de vorm van een ondernemingsraad (OR) of
personeelsvertegenwoordiging (PVT).
Wat verandert er precies? De belangrijkste wijzigingen op een rij: 
 
• Basiscontract
Een van de belangrijkste punten van de nieuwe Arbowet is de invoering van het basiscontract. Het basiscontract stelt minimumeisen aan het  contract tussen  arbodienstverleners en werkgevers,
onder andere over de toegang tot de werkvloer en de second opinion. In het basiscontract
staan rechten en plichten voor de werkgever, werknemer en de arbodienstverleners.
Uiteraard blijft de mogelijkheid bestaan om meer te doen, 
hiervoor kunnen maatwerkafspraken worden gemaakt.
• Open spreekuur
In de nieuwe Arbowet moet de werkgever ervoor zorgen dat de werknemer de bedrijfsarts kan bezoeken als hij vragen heeft over zijn gezondheid in relatie tot het werk, ook als de werknemer nog niet
verzuimt of klachten heeft. Dit kan bijvoorbeeld via een open spreekuur. Iedere werknemer heeft 
dus het recht om zonder toestemming van de werkgever de bedrijfsarts te bezoeken.
Dit heeft als doel klachten en verzuim te voorkomen.
                    
• Vrije toegang werkvloer
Daarnaast moet de bedrijfsarts ook iedere werkplek kunnen bezoeken om zo het bedrijf beter te leren kennen. Dit geeft de bedrijfsarts goed inzicht in de  arbeidsomstandigheden en de belasting
in het werk.
• Second opinion
Indien de werknemer twijfelt aan de juistheid van het door de bedrijfsarts gegeven advies, kan de werknemer een second opinion van een andere bedrijfsarts  aanvragen. Dit geeft een werknemer
de mogelijkheid om het oordeel van de bedrijfsarts te laten wegen door een andere bedrijfsarts. 
Bedrijfsartsen moeten zo’n verzoek altijd honoreren, tenzij er zwaarwegende argumenten zijn om het
niet te doen. De second opinion wordt door de 
werkgever betaald.
• Adviesrol bedrijfsarts
In de nieuwe Arbowet staat preventie nog meer centraal. Zo wordt aangegeven dat de bedrijfsarts de werkgever moet adviseren over het toepassen van  preventieve maatregelen voor gezond en
veilig werken van de werknemers. Ook is opgenomen dat de bedrijfsarts adviseert bij 
ziekteverzuimbeleiding in plaats van bijstand te verlenen. Hiermee wordt benadrukt dat het de werkgever is die
verantwoordelijk is voor de 
verzuimbegeleiding.
                                                                                                                                                                                         
• Melden beroepsziekten
Het signaleren en melden van beroepsziekten was al een taak van de bedrijfsarts. Het basiscontract stelt nu dat de bedrijfsarts beroepsziekten moet kunnen melden aan het
Nederlands Centrum voor Beroepsziekten en hier dus ook tijd aan moet kunnen besteden.
• Klachtenprocedure
Iedere bedrijfsarts moet een klachtenprocedure hebben zodat een werknemer een klacht kan indienen. Dit geldt vanaf nu voor alle bedrijfsartsen, ook als zij niet  werkzaam zijn bij een gecertificeerde
arbodienst en bijvoorbeeld werken als zelfstandig bedrijfsarts.
• Duidelijkere rol preventiemedewerker
Naast de bedrijfsarts krijgt ook de preventiemedewerker een stevigere rol in de nieuwe Arbowet. Elk bedrijf moest al ten minste één werknemer aanwijzen als preventiemedewerker.
De preventiemedewerker heeft als taak te adviseren aan en samen te werken met de bedrijfsarts en andere 
arbodienstverleners. De benoeming van de persoon en de positie van de
preventiemedewerker in de organisatie zal nu met instemming van de OR 
of PVT plaatsvinden.
• Grotere medewerkersbetrokkenheid
Met de instemming op de persoon en de positie van de preventiemedewerker krijgt de OR meer betrokkenheid bij het arbobeleid. Daarnaast hebben de bedrijfsarts en andere arbodeskundigen de
mogelijkheid om overleg te voeren met de OR, PVT of betrokken medewerkers. Werknemers en 
arbodeskundigen kunnen  daardoor beter samenwerken en zijn zo goed betrokken bij het bedrijfsbeleid
voor gezond en veilig werken.
• Toezicht en handhaving
De Inspectie SZW krijgt meer mogelijkheden om werkgevers, arbodienstverleners en bedrijfsartsen sancties op te leggen bij het niet naleven van de regelgeving en het basiscontract.
• Overgangsperiode
De nieuwe Arbowet gaat in per 1 juli 2017. Werkgevers en arbodienstverleners krijgen tot 1 juli 2018 de tijd om de contracten aan te passen. Aanpassen kan door middel van een aanvulling op het
bestaande contract of door een nieuw contract af te sluiten. Alle nieuwe contracten moeten 
direct per 1 juli 2017 voldoen aan de wettelijke vereisten.
 
Bekijk ook de animatie over de nieuwe Arbowet:
 
Geplaatst op 01 juli 2017

Verhoog de afdrukkwaliteit met ColorLok® Technologie

 

  Een hoogwit premium papier dat met ColorLok®-technologie geoptimaliseerd is voor inkjetprinters, zoals pagewide multifunctionals. 
Het verhoogt de afdrukkwaliteit van presentaties, bedrijfsrapporten en documenten.

Wat is ColorLok®?
ColorLok technologie is de nieuwe standaard voor betere afdrukkwaliteit. Papier met het ColorLok logo levert de beste digitale afdrukken die maar mogelijk zijn. Het kwaliteitsniveau van ColorLok geldt
voor afdrukken op normaal papier, zowel met inkjet- of laserprinters, als met gebruikelijke kopieermachines. 
Papiersoorten met ColorLok leveren consistente en betrouwbare afdrukkwaliteit,
ongeacht welke machine er in de kantooromgeving wordt gebruikt.  
 
Wat is ColorLok® Technologie? 
De wetenschap die aan de basis ligt van ColoLok Technologie, resulteert in vollere kleuren, intenser zwart en kortere droogtijden. Tijdens de papierproductie wordt een chemische stof toegevoegd
om de pigmenten aan het oppervlak te hechten. 
Zonder deze techniek werkt papier meer als een spons die de zwarte en gekleurde pigmenten diep in het materiaal absorbeert, weg van het oppervlak.
 
Hoe werkt het?
Het ColorLok bestanddeel wordt tijdens de papierproductie opgenomen in het papier en het veroorzaakt een chemische interactie met het pigment in de inkt. Daardoor blijft  de kleurstof aan het
oppervlak van het papier, terwijl het water diep in het papier doordringt. Dat resulteert in een sterk absorberend en sneldrogend product.
 
Pigmentdeeltjes worden als kleurstof gebruikt in veel inkten voor inkjetprinters thuis en op kantoor. Pigmenten worden gemengd met een kleurloze vloeistof, die de ‘drager’ wordt genoemd.
Deze fixeert de pigmenten snel op het papieroppervlak. 
 
                                               
Als de inkt in aanraking komt met het oppervlak van gewoon papier,                               Met de ColorLok Technologie dringt de drager van de inkt
worden de pigmentdeeltjes diep in het poreuze vel geabsorbeerd,                                  door het papieroppervlak heen, zonder de pigmentdeeltjes 
waardoor de optische dichtheid afneemt.                                                                          mee te nemen in het papier. 
 
                 Standaard papier                                                                   ColorLok papier 
                 Als de inkt in aanraking komt met het                                      De kleur wordt rijker, 
                 oppervlak van gewoon papier,                  versus                   voller en feller omdat de 
                 verspreidt deze zich langs de                                                  inktdeeltjes zich losmaken 
                 papiervezels.                                                                           van de drager voordat ze  
                 Daardoor vervagen de kleuren.                                              door het papier worden geabsorbeerd.
                                                         
 
           
                Standaard papier                                                                    ColorLok papier                                                                         
                Zwarte tekst wordt grijs doordat veel                                       Zwarte pigmenten worden losgemaakt uit de
               van de inkt diep in de papiervezels is        versus                   drager van de inkt en blijven geconcentreerd                       
               getrokken. Daardoor is er minder                                             op het oppervlak van het papier.
               intensiteit op het papieroppervlak.                                            Dat resulteert in intenser zwart met scherpere contouren.
                                       
   
Kopieerpapier A4 80 grams nodig met een colorlok principe? Klik hier  
Of wilt u weten of uw papier een colorlok heeft?
Wij helpen graag.
 

Geplaatst op 19 juni 2017


Storing in lopende band zorgt voor vertraging van orders
08:00 uur
Helaas moeten wij mededelen dat er door een storing in de lopende band zendingen zijn blijven staan. De lopende band is gisteravond defect geraakt, waardoor het proces stil heeft gelegen.
Ondanks dat er met man en macht aan een oplossing wordt gewerkt, is het probleem nog niet verholpen. 
Omdat alle orders wél in het systeem staan voor verwerking, kan niet inzichtelijk worden
gemaakt welke artikelen wel en niet uitgeleverd gaan worden.
Onze excuses voor het ongemak.
 
UPDATE: Storing in lopende band verholpen
De storing is verholpen. 
Er zijn extra medewerkers ingezet om de achterstallige orders te verwerken. Vervolgens wordt het logistieke (vrijdags)proces opgepakt, zoals u van ons gewend bent.
De verwachting is dat deze zendingen dinsdag, na 1e Pinsterdag, uitgeleverd worden. 
Vanzelfsprekend kunt u onze medewerkers bereiken via sales@vankralingen.nl voor eventuele vragen.
 
Geplaatst op 02 juni 2017

Telefoonnummer vervallen

    Per 1 juni 2017 vervalt definitief het oude telefoonnummer 0418-652777. VAN KRALINGEN is alleen te bereiken via het algemeen nummer 0184-659922

Geplaatst op 18 mei 2017


Aankondiging prijsverhoging papier 

Na de reeds doorgevoerde verhoging eerder dit jaar, worden de papierfabrikanten wederom geconfronteerd met prijsstijgingen in ongestreken papier. Aanhoudende pulpprijs stijgingen en een
verhoogde vraag en aanbod balans liggen hieraan ten grondslag, maar ook verdere prijsstijgingen in de nabije toekomst. 
Voor ongestreken kantoorpapier producten zijn we genoodzaakt om een
verhoging door te voeren voor alle leveringen vanaf 12 juni 2017 met  5 à 8% 
  
Geplaatst op 17 mei 2017 

Vertraagde en incomplete orders door storing in sorteerdepot
 
Op donderdagavond heeft er een bandstoring plaatsgevonden in het sorteerdepot van DHL. Omdat DHL de zendingen hierdoor niet juist kon sorteren, wordt een deel van de orders incompleet of
na het weekend uitgeleverd. 
De status van uw bestelling vindt u in de digitale pakbon. Met de Track&Trace-code kunt u zien of (een gedeelte van) uw bestelling vandaag wordt uitgeleverd.
Is uw Track&Trace-code niet traceerbaar? Dan zal uw order maandag uitgeleverd worden.
Onze excuses voor het ongemak. Met vragen over uw order kunt u terecht bij de Afdeling Klantenservice via 0184-659922 of sales@vankralingen.nl.
 
Geplaatst op 31 maart 2017

Prijsverhoging HP toners en inkt 

Afgelopen week ontvingen wij de informatie dat HP per 1 maart 2017 haar prijzen verhoogd voor toners met 5% en inktcartridges oplopend tot 12%.
Omdat we u willen laten meeprofiteren van onze huidige voorraden, voeren wij deze prijswijziging iets later door, namelijk vanaf 20 maart 2017. 

Geplaatst op 28 februari 2017


Nieuwe richtlijn helpt bij flexwerken

 Flexwerken is populair. Maar er zitten voor- en nadelen aan. Waar moet je rekening mee houden als je in je bedrijf flexwerken invoert? 
De werkgever is volgens de Arbowet verantwoordelijk voor een veilige en gezonde werkomgeving, dus ook de kantoorwerkplek. De nieuwe praktijkrichtlijn NPR 1813:2016, de Nederlandse
praktijkrichtlijn voor kantoormeubilair en 
ergonomische accessoires, bevat nuttige tips. 
 
Voordelen
Werken op een andere plek dan de eigen werkplek op kantoor levert voordelen op, zoals minder reistijd, wat weer tijdwinst oplevert en daardoor meer regelmogelijkheden en minder stress.
Doordat medewerkers minder reizen, bespaart de werkgever op reiskosten. Daar komt bij dat mensen die zich 
goed voelen en met plezier werken, meer rendement opleveren.
 
Kantoor
Ook flexwerken op kantoor heeft voordelen, zoals de rustige uitstraling van een opgeruimde werkplek en de mogelijkheid tot contact en kennisuitwisseling met collega’s.
 
Nadelen
Nadelen zijn er ook. Zo zijn de werkplekken op populaire tijden vaak bezet, is er geluidsoverlast, gebrek aan privacy en kost het tijd om van plek te wisselen. Aandachtspunten voor iedere werkgever
zijn dus: altijd voldoende werplekken voorhanden hebben, enige privacy mogelijk maken en ervoor zorgen dat de 
werkplekken comfortabel en arbotechnisch verantwoord zijn ingericht.
 
NPR 1813 geeft aanwijzingen om een inrichting te realiseren van administratieve ruimten  en kantoren. Hierbij maakt de richtlijn gebruik van relevante onderdelen uit geldende Europese normen.
In deze praktijkrichtlijn betekent ‘inrichten’: werkruimten en kantoren geschikt maken om administratieve 
en beeldschermwerkzaamheden te verrichten.
Hieronder valt o.a. het volgende meubilair: bureaus, bureaustoelen, vergadertafels, vergaderstoelen 
en werkplekaccessoires. Veel van de informatie in dit document is tevens toepasbaar voor het
inrichten en gebruik van zogenaamde thuiswerkplekken
 
Bron: www.arbo-online.nl 
 
Geplaatst op 17 januari 2017

Krappe voorraad USB-sticks

Momenteel is er sprake van krapte op markt voor USB-sticks.
Reden is dat de twee grootste producenten van USB-sticks momenteel prioriteit geven aan de productie van chips voor smartphones van Apple en Samsung. Hierdoor zijn de prijzen, zowel voor de
gevoerde A-merken als het Quantore huismerk, al geruime tijd aan het stijgen.
 
Ook beginnen we voorraadkrapte te ervaren. De USB-sticks van SanDisk beginnen in backorder te lopen. Het is niet bekend wanneer deze weer leverbaar zijn. Om u toch van dienst te kunnen zijn,
raden we u aan tijdelijk
USB-sticks van een 
ander merk te bestellen. We hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd en hopen op uw begrip.

Geplaatst op 19 december 2016

Gert-Jan aan tafel bij VI - Derksen, van der Gijp en Genee

   

VAN KRALINGEN, Gert-Jan van Wingerden, is uitgenodigd aan de gesprekstafel met Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee
In de business club 
en sociëteit "De Koninklijke Industrieele Groote Club" op de dam in Amsterdam.

Deze talkshow gaf de aanwezigen een uniek kijkje in verschillende bedrijven in de kantoorbranche van internationale en lokale kantoorvakhandel.

Geplaatst op 02 november 2016


De X3 Titanium Schaar valt in de prijzen

  300% Meer knipkracht dan een gewone schaar.

Het is inmiddels bewezen, niet alleen worden de Rexel X3 scharen zeer goed ontvangen in de markt, inmiddels is de X3 titanium ook gekozen tot eeste product in de categorie
´Stationary Products´ bij de prestigieuze Benelux Office Products Awards 2016.  
De jury was erg onder de indruk van het feit dat Rexel erin geslaagd is om een zo essentieel kantoorartikel als
een schaar, opnieuw heeft weten uit te vinden. Wie eenmaal zelf een X3 schaar in handen heeft gehad, wil geen andere schaar meer. 

Zelfs plastic, dik karton, vlees en bloemstelen worden zonder extra inspanning geknipt.                             

                                 

Geplaatst op 21 oktober 2016


Vertraagde levering RYAM agenda's

De levering van RYAM agenda's 2017 zijn helaas vertraagd en komen naar verwachting in week 41 of week 42 binnen. U vindt de artikelnummers in dit bericht:

ART.NR. Omschrijving
900013 AGENDA 2017 RYAM STUDIO 7DG/2P LIM
900075 AGENDA  2017 RYAM MEMO 7 SUPREMA ASS
900092 AGENDA 2017 RYAM PRESIDENT ZW
900096 AGENDA 2017 RYAM WEEK ZW
900099 AGENDA 2017 RYAM MEMO 7 NAPPA ASS 
900100  AGENDA 2017 RYAM MEMO 7 LIG NAPPA ASS 
900104  AGENDA 2017 RYAM WEEKLY ZW 
900120  AGENDA 2017 RYAM WEEKPLAN WEEKEND ASS 
900122  AGENDA 2017 RYAM MEMOPLAN7 PLUS ASS 
900124  AGENDA 2017 RYAM WEEKPLAN PLUS ZW 
900128  AGENDAVULLING 2017 RYAM MEMOPLAN 7 RINGPL 
900180  AGENDA 2017 RYAM PRESIDENT DRD 
900184  AGENDA 2017 RYAM WEEKPLAN PLUS BR 
900185  AGENDA 2017 RYAM WEEK DRD 
900191  AGENDA 2017 RYAM WEEKLY DRD 

Geplaatst op 10 oktober 2016

 


Prijsverhoging op Brother en Kyocera supplies

 
Brother en Kyocera hebben een prijsverhoging aangekondigd op een deel van het assortiment. De nieuwe prijzen gaan officieel in per 1 oktober aanstaande. Wij hebben extra voorraad ingekocht
tegen de 'oude' prijzen, waardoor deze prijsverhoging voor u pas vanaf 10 oktober geldt. Zo willen wij u de kans geven om te profiteren van deze uitgestelde prijsverhoging. 

Wilt u geïnformeerd worden welke supplies dit betreft, stuur dan een e-mail naar sales@vankralingen.nl

Geplaatst op 27 september 2016

 


Géén problemen met Quantore Inktcartridges     

 

Vanuit de markt hebben we vernomen dat er door een software update van HP een aantal printers sinds kort geen huismerk inktcartridges meer accepteren. De inktcartridges van het Quantore
merk en Wecare kennen deze problemen niet en functioneren nog steeds probleemloos, ook in de printers van HP. 
Gebruikers van andere huismerk cartridges (zoals het 123inkt huismerk) krijgen
de volgende meldingen op hun printer of beeldscherm: “problemen met cartridges” of één of meer cartridges zijn beschadigd”. 
Onze fabrikant benadrukt echter met klem dat de Quantore- en
WeCare inktcartridges na deze software update nog steeds probleemloos functioneren.

De Quantore- en WeCare inktcartridges zijn hergebruikte originele HP inktcartridges, die voorzien worden van een nieuwe chip. De cartridges die voor problemen zorgen zijn de namaak-inktcartridges
die deze chip/software niet hebben en door veel webshops, zoals bijvoorbeeld 123Inkt, aangeboden worden.

De problemen bij andere aanbieders doen zich voor bij de volgende alternatieve inktcartridges: HP 932, 932XL, 933 en 933XL HP 950, 950XL, 951 en 951XL HP 970, 970XL, 971 en 971XL

Test consumentenbond  

  De consumentengids van september 2016 staat een test met inktcartridges. In deze test zijn diverse merken inktcartridges getest waaronder WeCare en dus ook
Quantore inktcartridges. Bij 3 van de 4 geteste printers komen de WeCare inktcartridges als 2e of 3e uit de test, direct na het origineel !

Geplaatst op 19 juni 2016


Dennis van der Laan in gesprek met Gert-Jan

In een inspirerend gesprek met Gert-Jan laat Dennis (XpeditionGold) zien hoe je individuele topsporters kunt inzetten voor succesvolle digitale marketing.
Dennis werkt met Olympische topsporters in het beachvolleybal, het zeilen en het schaatsen.

Zoals zijn vrouw Lobke Berkhout, die een van de beste zeilsters, die Nederland ooit heeft gekend is en vijfvoudig wereldkampioene in het 470 klassement zeilen.
 

Geplaatst 08 december 2015


Vorige nieuwsberichten

Helaas zijn oudere nieuwsberichten door een storing niet meer zichtbaar...