Storing iDeal en BanContact betaalsysteem
Sinds woensdagochtend kampt de bankprovider met een fout in het betaalsysteem, waardoor u op onze website geen betalingen via iDeal of Bancontact kan worden gedaan.
Wilt u uw bestelling verwerken, stuur een mail met ordernummer naar info@vankralingen.nl.
Heeft u per ongeluk meerdere zelfde bestellingen gedaan, zullen wij deze verwijderen.
Uw bestelling wordt dan verwerkt tot bezorging en er volgt een factuur in uw maibox.
Onze excuses voor het ongemak.
Geplaatst op 04 december 2024
Prijswijzigingen, transportkosten orderwaarde per 1 januari 2025
Jaarlijks ontvangen wij duizenden prijswijzigingen van onze leveranciers, die met ingang van 1 januari 2025 worden doorberekend. De omvang en impact van deze mutaties kunnen verschillen.
Gedurende 2025 zijn er al veel mutaties geweest, zowel verlagingen als verhogingen. Ook richting het nieuwe jaar zien we wederom naast wat verhogingen ook dat sommige leveranciers hun
prijzen verlagen op bepaalde assortimenten.
Stijging/daling kosten leveranciers
Alle betrokken partijen in de markt hebben te maken met uitzonderlijke kostenstijgingen op diverse gebieden, waaronder vervoer en personeelskosten. Verhoogde transportkosten en looninflatie
de voornaamste oorzaken zijn van de prijsstijging. De kosten voor grondstoffen laten een grilliger patroon zien.
Transportkosten/orderwaarde
Europese transportkosten zijn het afgelopen jaar wederom gestegen. Wij hebben ervoor gekozen om, waar mogelijk, prijzen op gelijk niveau of in lijn met de markt te houden. Dat betekent dat tot zover
de bijdrage in verzendkosten ongewijzigd zullen blijven, maar wel de orderwaarde voor onze verzendkosten verhogen. Dat houdt ook in dat promotiecodes, die bruikbaar zijn bij een franco orderwaarde, per 2025 vanaf €190,00 gelden.
Grondstofprijzen
De kosten van diverse grondstoffen waren zeer wisselvallig gedurende 2025. Zo is bijvoorbeeld koffie enorm gestegen, maar zagen we op het gebied van papier stabilisatie.
Deze ontwikkelingen zult u terugzien in de prijsontwikkeling van 2025.
Impact prijswijzigingen
Zoals voorgaande jaren gaan we in januari 2025 wederom prijsmutaties doorvoeren.
Geplaatst op 29 november 2024
Storing logistiek centrum 6 november
Vanochtend hebben we helaas te maken gehad met technische storingen in ons magazijn. Hierdoor heeft de orderverwerking vanochtend tijdelijk stilgelegen. Dankzij geïmproviseerde maatregelen konden
we de verwerking weer opstarten, maar dit heeft wel invloed op de efficiëntie. We moeten helaas vaststellen dat we vandaag niet alle orders, kunnen verwerken en verzenden.
We zetten alles op alles om de problemen snel op te lossen en de orders zo spoedig mogelijk mee te geven aan onze transporteurs. Onze excuses voor het ongemak.
Geplaatst op 06 november 2024
DUURZAAM - vastbesloten om de juiste richting op te blijven gaan
Delen
Duurzaamheid staat hoog op de agenda. Zowel intern als extern maken we een verschil op het gebied van verantwoord ondernemen. Van het behalen van belangrijke
certificeringen tot innovatieve samenwerkingen, duurzaamheid is een steeds belangrijker onderdeel van de strategie bij onze coöperatie.
Geen nieuw thema
Duurzaamheid is geen nieuw thema. Al een aantal jaren zet we het beste beentje voor om bij te dragen aan een betere toekomst. Wij voelen de urgentie om klaar te maken voor de toekomst.
Veel losse initiatieven werden gebundeld en commitment werd afgegeven aan EcoVadis. Eén van de grootste mijlpalen die onze coöperatie het afgelopen jaar heeft behaald, is het verkrijgen
van de zilveren EcoVadis-medaille. Met internationale certificering in de top 14% van bedrijven wereldwijd op het gebied van duurzaamheidsprestaties!
We blijven ons inzetten op het verminderen van onze CO2-impact.
Samenwerken in de keten
Duurzaamheid is echter niet iets dat we alleen kunnen bereiken. Ketenverantwoordelijkheid speelt een belangrijke rol in de kantoorbranche, en daarom werken wij samen met partners.
Door dit soort initiatieven op te tuigen en kennisdeling actief te stimuleren, laten we zien dat samenwerking noodzakelijk is om de juiste impact te maken op het gebied van duurzaamheid.
En dat kun je alleen samen.”
CO2-uitstoot van assortiment in kaart brengen
Een belangrijke ontwikkeling is de software voor het in kaart brengen van CO2-emissies van productassortimenten. Deze stelt in staat om de CO2-voetafdruk van het grootste gedeelte
assortiment te meten. We willen onze klanten helpen verantwoorde keuzes te maken. Door te laten zien wat de CO2-impact van een product is, kun je bewustere beslissingen nemen.
Deze data op productniveau zijn niet alleen belangrijk voor onze klanten, maar ook voor de toekomst van ons allemaal.
Nieuwe wetgeving, zoals de CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) en EUDR (European Union Deforestation Regulation), verplicht bedrijven in toenemende mate transparant
te zijn over hun milieuprestaties en keten. Daarom werken wij nu aan het in kaart brengen van impact, risico’s en kansen op het gebied van milieu, sociaal en governance, onze waardeketen
en CO2-uitstoot.
Naast het meten van de CO2-uitstoot, zijn wij ook trots op de verschillende certificeringen, zoals FSC, PEFC, ISO en SKAL. Deze certificeringen tonen aan dat we voldoen aan internationale
normen op het gebied van milieu, kwaliteit en veiligheid. Zo garandeert het FSC-keurmerk bijvoorbeeld dat hout- en papierproducten afkomstig zijn uit verantwoord beheerde bossen, en zorgt
de SKAL-certificering ervoor dat biologische producten aan de strengste eisen voldoen.”
Toekomstplannen
Duurzaamheid binnen een branche waar verbruiksartikelen de norm zijn, blijft een uitdaging. Door samen te werken met partners en te blijven streven naar verbetering via onafhankelijke
duurzaamheidinitiatieven, certificeringen en agendasetting, zetten we stappen richting een duurzamere toekomst.
Duurzaamheid is een continu proces. We zijn vastbesloten om de juiste richting op te blijven gaan.
Geplaatst op 03 oktober 2024
Storing in ons magazijn
Gisteren hebben we helaas een grote storing gehad in het logistiek centrum, veroorzaakt door problemen met de weegschaal die wordt gebruikt voor de uitgangscontrole en de controle
van gepickte dozen op fouten. Dit heeft een aanzienlijke impact op onze logistieke operatie gehad. We hebben gedeeltelijke orderregels niet verwerkt en mee kunnen geven aan
de vervoerders.
De storing is inmiddels verholpen en we beginnen vandaag met de orderregels die gisteren niet verwerkt zijn. Hierna pakken we de normale volgorde van orderverwerking op.
We streven ernaar om de achterstand deze week nog zoveel mogelijk weg te werken.
Gezien de huidige achterstand is het lastig om exacte informatie te geven over wanneer jouw order wordt verwerkt en verzonden.
In het geval jouw order vandaag gedeeltelijk verzonden wordt, ontvang je van ons een leverlijst. Excuses voor het ongemak.
Geplaatst op 11 september 2024
Orderuitleveringen vertraagd tijdens zomervakantie
Bij hoger dan verwacht aantal orderregels niet kunnen we helaas niet tijdig de pakketten verwerken en meegeven aan de vervoerders vanwege krappe bezetting en vakantieperiode.
De meeste orders zullen tijdens de zomervakantieperiode meestal een verwachte bezorgtijd van 48 werkuren na opdracht vallen.
Uiteraard doen wij ons uiterste best de orders zo snel mogelijk te verwerken en uit te leveren.
Legbordhaakjes hebben in week tot 33 een langer verwacht bezorgtijd. Excuses voor het ongemak.
Geplaatst op 15 juli 2024
Wijziging assortiment gekleurd kopieerpapier Fastprint
Binnenkort wordt het assortiment van Fastprint gekleurd kopieerpapier gewijzigd naar Quantore Colour.
Sommige kleuren komen te vervallen. De artikelnummers worden niet gewijzigd.
Op dit moment is van sommige artikelnummers nog voorraad van Fastprint verpakking gekleurd kopieerpapier. Deze voorraad wordt geleverd totdat de voorraad op is.
Vanaf juni 2024 komt de nieuwe verpakking van Quantore Colour gekleurd kopieerpapier gefaseerd binnen.
Het kan daarom sporadisch voorkomen dat er twee verschillende verpakkingen worden geleverd van hetzelfde artikelnummer.
De Quantore Colour gekleurd kopieerpapier kleuren:
Wit, roomwit, ivoor, vanille, crème, donkerchamois, kanariegeel, lichtgroen, appelgroen, lichtblauw, lila, roze, grijs, geel, citroengeel, zwavelgeel, diepgeel, goudgeel, grasgroen,
helgroen, azuurblauw, diepblauw, oranje, felrood, zalm, zwart en assorti.
Geplaatst op 04 april 2024
Internetverkeer Vodafone storing
Vanwege een grote regionale storing bij Vodafone was er sinds gisteravond laat tijdelijk geen internetverkeer mogelijk van en naar het magazijn.
Inmiddels is de verbinding hersteld en zijn de applicaties herstart. We werken weer naar behoren, mogelijk wel iets trager.
We vragen je rekening te houden met het volgende:
• Door een aantal nachtprocessen die niet hebben kunnen draaien, kan dit gevolgen hebben voor het versturen van pakbonnen.
Dit is hersteld en de berichten zullen met terugwerkende kracht verzonden worden.
• Het proces van het klaarzetten van product- en prijsbestanden heeft vannacht niet gewerkt. Ook dit proces is opnieuw opgestart.
De bestanden zullen in de loop van de ochtend worden klaargezet. Er kunnen wijzigingen op worden aangepast.
Alle bestellingen zijn gisteren verwerkt en aangeboden aan de vervoerders.
De Vodafone storing zelf is nog niet verholpen.
Geplaatst op 08 maart 2024
Transportproblemen door boerenprotesten
Het boerenprotest is al enkele dagen aan de gang.
Hierdoor is er heel wat verkeershinder en kan het voor de getroffen vrachtwagens van transportbedrijven erg moeilijk om goederen tijdig te vervoeren.
De blokkades verspreiden zich, in o.a. België. De landbouwers hebben bevestigd dat er dan meer demonstraties en blokkades zullen komen in Brussel.
Veel snelwegen door België zijn ook gedeeltelijk of volledig geblokkeerd.
Daarom vragen we je rekening te houden met mogelijke vertragingen in de levering van zendingen in de komende tijd.
Geplaatst op 31 januari 2024
Update orderuitlevering 18 januari
Enkele bestellingen van gisteren zijn niet mee kunnen geven aan de vervoerders. Momenteel vallen de meeste bezorgingen nog steeds in het servicelevel van 48 uur.
We hanteren een maximale bezetting om je bestelling zo snel mogelijk bij jou in huis te hebben.
Door een technische storing zijn er geen digitale pakbonnen en leverlijsten verzonden.
Dit proces wordt deze ochtend met terugwerkende kracht gedraaid en zullen alsnog verzonden worden.
Geplaatst op 18 januari 2024
Nieuwe verzendmethode voor dozen A4 papier
Vanwege een gewichtsbeperking van maximaal 23 kg hebben we besloten de dozen A4 papier op een andere manier te verzenden dan dat je van ons gewend bent.
Vanaf heden wordt A4 papier niet meer geseald, maar in plaats daarvan over de lengte gestrapt met plastic bandjes.
Deze dozen worden nu los verstuurd.
Na een proef, waarbij we het papier in de lengte van de doos hebben gestrapt, hebben we vastgesteld dat de dozen nog steeds in goede staat aankwamen.
Daarom hebben we besloten deze methode te hanteren.
Het aanbrengen van één strap is natuurlijk beduidend minder belastend voor het milieu, dan een doos papier in zijn geheel verpakken in plastic.
Geplaatst op 02 januari 2024
Prijswijzigingen kopieerpapier per 6 november 2023
Wij kunnen informeren dat we voor Multiprint, Quantore, Fastprint kleur grootverpakking, Canon, Image, Datacopy en Xerox kopieerpapier per 6 november a.s. een prijsverlaging kunnen doorvoeren.
Geplaatst op 26 oktober 2023
SUP wetgeving
Voor consumptie onderweg geldt sinds 1 juli 2023 dat er voor plastic wegwerpbekers, -borden, -bestek en plastic maaltijdverpakkingen extra betaald moet worden door consumenten.
Het gratis verstrekken van deze producten voor eenmalig gebruik is in Nederland verboden. 100% papieren- en andere plasticvrije wegwerpverpakkingen zijn wel toegestaan.
Hiervoor hoeft niet extra betaald te worden. Deze regel blijft van kracht, maar de SUP-wetgeving in Nederland wordt per 1 januari verder uitgebreid.
Per 1 januari 2024 gaat namelijk een verbod gelden op het gebruik van plastic wegwerpbekers, -borden, en -bestek voor consumptie ter plekke, zoals in horecagelegenheden, op evenementen
en op kantoor. Herbruikbare borden en bekers worden dan de norm om milieuvervuiling en plastic soep te voorkomen.
Wij bieden een assortiment dat aansluit bij de SUP-wetgeving. Daarnaast blijven we het assortiment uitbreiden.
Hierbij doen we ons best om voor alle wegwerpartikelen een alternatief te vinden die voldoet aan de SUP-wetgeving.
Geplaatst op 26 oktober 2023
Storing uitgaande mail en traceren orders 13 oktober
Door een technische fout heeft een deel van de pakbonnen geen track & trace.
We benadrukken met klem dat vrijdag alle orders verwerkt zijn en zijn meegeven aan de vervoerders.
Naar verwachting worden alle orders vandaag binnen de bestaande servicelevels geleverd.
Geplaatst op 16 oktober 2023
Eerste stappen beter logsitiek proces
Voor een toekomstbestendige operatie, rekening houdend met de krapte op de arbeidsmarkt, moet het logistieke proces beter voorspelbaar worden. Dit vraagt om een optimale afstemming van
vraag en aanbod van werk. Om bij wijze van pilot de effectiviteit te kunnen bepalen, voeren we de voorgestelde aanpassing van ordertijden binnenkort door.
Stabiel proces voor een voorspelbare uitlevering
Het logistieke proces kunnen we beter over de dag en de week verspreiden, waarmee de beloofde servicelevels beter gegarandeerd kunnen worden en onze belofte aan beter nagekomen kan worden.
Wat betekent dit voor jouw bestelling?
Voor de uitlevering van de meeste bestellingen heeft het geen gevolgen, aangezien deze gewoon binnen 24 uur kunnen worden afgeleverd. Echter, als bestellingen later op de dag worden ontvangen,
ullen we een deel van de bestelregels op de volgende dag moeten verwerken.
Optimalisatie richting najaar
Er zijn nog een aantal zaken waar wij invulling aan wil geven. Ook daarvoor is het noodzakelijk dat we de nieuwe ordertijden zo snel mogelijk kunnen hanteren. Zo willen we prioriteit kunnen geven
aan bepaalde orders, die na een nog te bepalen tijd binnenkomen, als er op dat moment voldoende capaciteit is. We willen daarnaast de mogelijkheid creëren om een bestelling een urgente status te
geven, zodat wij deze spoedorders herkennen op die momenten dat er keuzes moeten worden gemaakt.
Geplaatst op 03 augustus 2023
Vertraging uitlevering door storm
In verschillende delen van Nederland is vandaag vanwege zomerstorm Poly code rood afgegeven door de KNMI.
Als gevolg hiervan zal de uitlevering van een groot aantal zendingen vertraging opleveren.
Bij code rood laat DHL zijn chauffeurs namelijk niet vertrekken.
Zodra de situatie zich zal verbeteren, is het voor de chauffeurs weer mogelijk om uit te leveren.
De Klok Logistics zendingen zijn gewoon in levering.
Zij doen hun uiterste best de zendingen zo veilig mogelijk af te leveren, al kan het iets vertraging oplopen door drukte op de wegen.
Geplaatst op 05 juli 2023
Nieuwe wetgeving voor wegwerpplastics
Op 1 juli 2023 treedt het eerste deel van de wetgeving omtrent Single Use Plastics (SUP) in werking.
Hier een informatie over deze veranderingen.
Op deze datum wordt het belasten van bekers en voedselverpakkingen voor eenmalig gebruik waarin plastic verwerkt is aan de consument geïntroduceerd. De consument zal hiervoor een extra
vergoeding moeten betalen.
De kenmerken van SUP-producten; éénmalig gebruik product, gericht op voedselverpakkingen, inhoud zonder verdere bereiding, inhoud voedselverpakking bevat minder dan 2 porties en van de
drankverpakking is kleiner dan 3 liter.
Onze eigen merknaamproducten zal in de prijs worden doorgevoerd. Overige producten welke onder de wetgeving vallen zal ook via een prijsverhoging worden doorbelast.
Geplaatst op 09 juni 2023
Storing pakbonnen
Door een storing zijn er vannacht geen pakbonnen gegenereerd en verzonden via de e-mail. Wij werken aan een oplossing en zorgen ervoor dat de pakbonnen zo snel mogelijk alsnog worden
verzonden.
Wel kunnen wij bevestigen dat gisteren alle orderregels verwerkt zijn en zijn meegeven aan de vervoerders.
Geplaatst op 06 juni 2023
Weer prijsverlagingen kopieerpapier
Wij informeren je graag dat we voor Quantore, Multiprint, Fastprint kleur, Image, Datacopy, Xerox, Canon, Navigator, Discovery en MultiOffice kopieerpapier per 3 juli a.s.
een prijsverlaging kunnen doorvoeren.
Het betreft o.a. artikelnummers 129912, 129427, 129438, 129799, 129245, 129432, 129451, 129437, 129290, 129750, 129751, 880165, 880166, 880167, 129411, 129412, 129413, 129414, 129415,
129416, 880106, 880123, 880124, 880125, 880126, 880171, 129096, 129097, 129098, 1405276, 129127, 129128, 129129, 129130, 129131, 129133, 129134, 129136, 1405058, 129137, 129103,
129104 en1406893.
Geplaatst op 01 juni 2023
Storing opgelost
Vanmorgen om 05:28 uur is het distributiecentrum weer operationeel, nadat de storing van afgelopen woensdag is opgelost.
De komende dagen worden achterstanden 24/7 verwerkt en streven vanaf volgende week operationeel te zijn zonder vertraging in bezorging.
Een bestelling met artikelnummers dat bestaat uit 7 of 8 cijfers en Q402402, geplaatst vanaf 15 maart ca. 10:15 uur, worden vanaf nu verwerkt.
Dank voor het geduld en begrip.
Geplaatst op 17 maart 2023
Storing
Gisterenmiddag is door een bouwproject in de omgeving van één van de distributiecentra een hoofdleiding doorgesneden, waardoor de hele regio is afgesloten van internet en telefonie.
Het oplossen van deze storing duurt langer dan we hadden verwacht, ook omdat backup-systemen niet werkt.
Het treft een heel klein gedeelte van ons assortiment met artikelnummers dat bestaat uit 7 of 8 cijfers en Q402402
Dit betekent dat de betreffende artikelen momenteel niet verwerkt kunnen worden tot bezorging.
Uiteraard wordt er met man en macht gewerkt om dit spoedig op te lossen.
Zodra het is opgelost, zullen wij dit via deze nieuwspagina laten weten.
Heb je vragen?
Neem contact met ons op, bijvoorbeeld via e-mail
Dank voor je geduld en excuses voor het ongemak!
Geplaatst op 16 maart 2023
Naast het reeds geïntroduceerde statiegeld op plastic flesjes wordt binnenkort ook statiegeld ingevoerd op blikjes in de strijd tegen zwerfafval. Het doel hiervan is om de 2 miljard blikjes,
die jaarlijks in Nederland verkocht worden niet als zwerfafval in de natuur te laten belanden en recycling te bevorderen.
Vanaf 1 april 2023 komt er statiegeld op blikjes water, frisdrank, bier en andere zwak-alcoholhoudende drank.
De hoogte van het bedrag is € 0,15 per blikje met een inhoud van 3 liter of minder.
Wij zullen geleidelijk alle blikjes waar nog geen statiegeld op zit uitleveren, om de huidige voorraad uit te verkopen.
Net als bij de inzameling van plastic flesjes, is het dus straks ook mogelijk om je lege blikje in te leveren bij de supermarkt of één van de andere aangesloten punten.
Denk hierbij aan scholen, sportverenigingen, tankstations, bioscopen etc. Wij kunnen en hoeven geen statiegeldblikjes retour nemen.
De blikjes met statiegeld krijgen geleidelijk aan nieuwe artikelnummers en EAN-nummers.
Kijk voor meer informatie op www.statiegeldnederland.nl
Geplaatst op 14 maart 2023
Prijsverlaging kopieerpapier
Wij kunnen je informeren dat we voor de merken Quantore, HP, Biotop, Balance Pure, Fastprint kleur, Multiprint, REY en Colorcopy kopieerpapier per 3 april een prijsverlaging is aangekondigd.
Geplaatst op 03 maart 2023
Terugroepactie Karvan Cévitam
Karvan Cévitam is een terugroepactie gestart. Bij een zeer beperkt aantal bussen van Karvan Cévitam kunnen stukjes van het beschermlaagje van de binnenzijde van de busverpakking loskomen.
Bij nader onderzoek is gebleken dat stukjes van de beschermlaag in de drank terecht kunnen komen. Als voorzorgsmaatregel, vraagt Karvan Cévitam je alle bussen van de volgende
geïdentificeerde producten van Karvan Cévitam onmiddellijk niet meer te consumeren.
De volgende bussen worden teruggeroepen:
Bussen met THT Dec 2023 en ervoor | Bussen met THT Sep 2023 en ervoor |
Karvan Cévitam Sinaasappel Original 600ml | Alle Karvan Cévitam 0% Suiker Toegevoegd 600 ml varianten |
Karvan Cévitam Original Bosvruchten 600 ml | Karvan Cévitam Original Ice Tea Peach 600 ml |
Karvan Cévitam Original Cassis 600 ml | Karvan Cévitam Original Citroen 600 ml |
Karvan Cévitam Original Grenadine 600 ml | Karvan Cévitam Original Tropical 600 ml |
Karvan Cévitam Original Framboos 600 ml | Karvan Cévitam Original Multivruchten 600 ml |
Karvan Cévitam Original Aardbei 600 ml |
Alle overige producten van Karvan Cévitam Original, 0% toegevoegde suikers met een andere houdbaarheidsdatum, alle Signature Blends (alle houdbaarheidsdata) en Karvan Cévitam GO
(alle houdbaarheidsdata) voldoen aan alle kwaliteitseisen en zijn geschikt voor consumptie.
Heeft u een fles, die in aanmerking komt, dan kun je je product aanmelden bij consumentenservice@karvancevitam.nl en ontvang je geld retour.
Stuur bij het aanmelden een foto van de dop met een batchnummer en de houdbaarheidsdatum.
Geplaatst op 23 febuari 2023
Prijsverlaging papier
Voor nu, na lange periode van prijsstijgingen, een nieuws-item waard, want;
Per 1 februari zal een prijsverlaging plaats vinden op het Quantore huismerk papier.
Het betreft A4 kopieerpapier Basic/129912, Economy/129427/129437, Premium/129799, Excellent/129245 en Multipint/129290.
A3 kopieerpapier is Economy/129432 en Excellent/129451.
Geplaatst op 21 januari 2023
Volg je pakket op de PostNL-app
Ben je niet thuis of is het bedrijf gesloten op het moment dat de pakketbezorger voor de deur staat?
Sinds juli 2022 vind je geen niet-thuisbriefje meer in de brievenbus.
Om te voorkomen dat ons pakket wordt teruggestuurd en we een hernieuwde zending moeten berekenen, informeren wij je over dit alternatief.
Hanteer de PostNL-app, de officiële app van PostNL, waarmee je pakketten kunt volgen en welke post en pakketten naar je onderweg zijn.
Met één van die functies in de PostNL-app kun je van te voren zien:
• welke post eraan komt
• welke post je gaat ontvangen via de PostNL-app
• wanneer de pakketbezorger bijna voor de deur staat
Ben je niet thuis op het moment dat de pakketbezorger voor de deur staat?
Pas dan direct je ‘niet-thuis voorkeur’ aan via de PostNL app.
Heb je (nog) geen track & trace ontvangen, vraag deze direct aan bij info@vankralingen.nl met vermelding van het ordernummer.
Geplaatst op 03 januari 2023
Orderverwerking jaarwisseling en prijsmutaties
Graag informeren wij je over de verwerking van je bestelling rond de jaarwisseling en de prijsaanpassingen die op 31 december worden doorgevoerd.
Orderverwerking jaarwisseling
Een order die tot vrijdag 30 december 15.00 uur, via de webshop www.vankralingen.nl is geplaatst, wordt deze dag verwerkt. De goederen worden dan in de regel op 2-3 januari bezorgd.
Een order die na dit moment wordt geplaatst, wordt gepickt op 2 januari en vervolgens aangeboden aan de vervoerder voor de bezorging op je adres.
Jaarlijkse prijsmutaties
Op 31 december aanstaande verwerken we de prijsmutaties, die we van leveranciers hebben ontvangen. Een order die tussen 30 december 15.00 uur en 2 januari wordt geplaatst, wordt op 2 januari
nog verwerkt tegen oude prijzen. Een order die vanaf 2 januari wordt geplaatst, wordt verwerkt tegen de nieuwe prijzen.
Er worden in december geen orders geaccepteerd met een uitgestelde leverdatum in 2023, wel op verzoek de orderverwerking.
Heb je vragen over de inhoud van dit bericht? Stel ze aan ons via sales@vankralingen.nl
Ontzettend bedankt voor de samenwerking in het afgelopen jaar en natuurlijk hopen we dat in 2023 te mogen blijven doen.
Namens ons team wensen wij je een fijne jaarwisseling toe !
Geplaatst op 23 december 2022
Operationele update december
Er breekt een drukke periode aan voor zowel in het magazijn als onze vervoerders. De afgelopen weken is het ons gelukt om stabiel uit te leveren. Nu door de drukte en de lage bezetting hebben we
echter de laatste week weer te maken gehad met vertragingen in de uitlevering van sommige orders. We hanteren hierbij nog steeds een gemiddelde servicelevel van 48 uur, incidenteel kunnen
orders in de 72-uurs uitlevering vallen door drukte bij onze vervoerders.
Personeeldtekort in het magazijn en drukte bij onze vervoerders DHL, De Klok Logistics, DPD, PostNL, etc . Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en de kerstdagen zorgen ervoor dat het topdrukte
is in het vervoersproces. Het kan hierdoor voorkomen dat jouw order incidenteel in de 72-uurs levering valt. Houd hier rekening mee met het bestellen van jouw order.
Het blijven moeilijke tijden wat betreft de beschikbaarheid van sommige artikelen. Bij diverse producten en leveranciers hebben wij te maken met een beperkte beschikbaarheid.
Zo zijn de producten van Dymo, HP en Brother nog steeds lastig verkrijgbaar. Ook papier is een product met een lastige beschikbaarheid, denk bijvoorbeeld aan het papier van Double A.
Geplaatst op 28 november 2022
Prijswijzigingen kopieerpapier per 1 november
Nog altijd worden papierleveranciers geconfronteerd met prijsstijgingen vanwege oplopende kosten voor chemicaliën, verpakkingen, pulp, logistiek en vooral energie.
Het gevolg is, dat voor Multicopy, Biotop, Balance, Colorcopy, Fastprint Color, Fastprint receptenpapier en kleinverpakking, Clairfontaine, DCP, Trophee, Quantore, Datacopy, Xerox, Image, Multiprint
en Canon kopieerpapier per 1 november a.s. prijsverhogingen worden doorgevoerd. Tot die tijd staan de huidge prijzen vast.
Geplaatst op 21 oktober 2022
Prijsmutaties per 1 oktober
Vanwege wereldwijd stijgende kosten, zullen de aankomende maand diverse prijsmutaties door leveranciers worden doorgevoerd. De omvang, impact en duur van deze mutaties
kunnen verschillen. Via deze nieuwspagina informeren we je over de oorzaken van de prijsverhogingen en lichten we uit op welke leveranciers dit betrekking heeft, zodat je met je
besteldatum eventueel rekening kunt houden.
Stijging kosten leveranciers
Helaas worden we nog steeds geconfronteerd met exceptionele marktomstandigheden. Dat wil zeggen dat we te maken hebben met uitzonderlijke kostenstijgingen op diverse gebieden, waaronder
vervoer, schaarste in grondstoffen en met name energie. De inflatie in de Eurozone was gedurende de maand augustus 2022 circa 12%
Energiekosten
De voornaamste reden van stijgende artikelprijzen is een wereldwijde verhoging van de energiekosten door stijging van gas- en olieprijzen. De beperkende maatregelen en economische sancties
tegen Rusland zorgen er ook voor dat de productiekosten van artikelen steeds hoger worden. Dit zien we helaas terug in de prijzen van onze leveranciers. Met name de prijzen van voeding en papier
zijn gestegen. Maar ook artikelen waarbij tijdens de productie veel energie gebruikt wordt, hebben hier last van.
Impact prijswijzigingen
Ondanks de intensieve gesprekken die we met leveranciers over de prijsmutaties hebben gevoerd, lukte het niet om het aantal prijswijzigingen terug te brengen. Om continuïteit van de levering van
onze producten te kunnen waarborgen, voeren we vanaf 1 oktober 2022 daarom diverse prijsmutaties door.
Geplaatst op 23 september 2022
Bezorgd over najaar in papierindustrie
Een hoge inflatie, megastijgingen van energie én nog altijd een stagnatie in het productieproces leidt tot grote zorgen in een energieintensieve sector zoals de papierindustrie.
De hoge gasprijzen en de impact daarvan is een grote vrees is dat enkele papier- en pulpproducenten bij een verdere energiecrisis gedwongen worden om hun productie al dan niet gedeeltelijk
te verminderen of stil te leggen.
Met natuurlijk grote gevolgen voor de gehele kantoorbranche en dus ook de eindgebruikers.
De brancheorganisatie roept beleidsmakers in Den Haag en in Europa op om per direct maatregelen te nemen ten behoeve van MKB-bedrijven in energie-intensieve sectoren.
We blijven het adviseren om je voorraden goed op peil te houden.
Geplaatst op 07 september 2022
Servicelevel orderuitleveringen
Door het personeelstekort op de logistieke afdeling, lukt het ons niet meer altijd om alle binnengekomen orders te verwerken. Hierdoor kunnen we een gedeelte van te verwerken orderregels,
niet dezelfde dag mee geven aan de vervoerders. Wij doen ons uiterste best de orders die niet zijn gepickt, zo snel als mogelijk te verwerken en uit te leveren.
We hanteren op het moment een gemiddelde servicelevel van 48 uur in plaatst 24 uur. In een aantal gevallen kan het zijn dat er een servicelevel van 72 uur wordt gehanteerd.
Is een 24-uurs levering voor je noodzakelijk, laat het ons weten, dan proberen we een oplossing te zoeken.
Om toch zoveel mogelijk te versturen wordt op dit moment minder aandacht besteed aan het verpakken. Dat vinden we heel vervelend en hopen dat dit proces binnenkort weer beter zal gaan.
Excuses voor deze gang van zaken.
Geplaatst op 29 augustus 2022
Prijswijzigingen kopieerpapier per 1 september
Nog altijd worden wij door onze papierleveranciers geconfronteerd met prijsstijgingen vanwege oplopende kosten voor chemicaliën, verpakkingen, pulp, logistiek en energie.
Het gevolg is dat voor Canon, Discovery en Navigator kopieerpapier per 1 september a.s. een prijsverhoging wordt doorgevoerd.
Geplaatst op 11 augustus 2022
Prijswijzigingen kopieerpapier per 1 augustus
Nog altijd wordt de kantoorvakhandel door de papierleveranciers geconfronteerd met prijsstijgingen vanwege oplopende pulp-, logistieke-, en energie kosten.
Het gevolg is dat voor Quantore en Double A kopieerpapier per 1 augustus a.s. een prijsverhoging wordt doorgevoerd.
Geplaatst op 15 juli 2022
Drukte bij vervoerder DHL
De laatste dagen lukt het vervoerder DHL niet in alle gevallen de orders die wij verwerken, dezelfde dag nog uit te leveren. Standaard wordt je pakket, dezelfde dag meegegeven aan onze
vervoerders. Door o.a. personeelstekorten in de logistieke branche kan het zijn dat de bezorging van je pakket vertraging oploopt en dus alsnog mogelijk dat je jouw order van gisteren, vandaag niet
of slechts gedeeltelijk ontvangt.
Voor de huidige status van je order adviseren we je de track & trace-code op je digitale pakbon te raadplegen of ons te vragen om de zending te checken.
Wees voorbereid, bestel op tijd.
Geplaatst op 13 juli 2022
Order uitlevering
De order uitlevering van kantoorartikelen en facilitaire producten is de laatste maanden redelijk stabiel en het lukt ons nagenoeg om de meeste orders binnen 1 werkdag te bezorgen.
Door de krapte op de arbeidsmarkt biedt dat helaas geen garantie voor de toekomst. We ervaren nog steeds personeelstekort in het logistiek centrum. En in de vakantieperiodes,
met het oog op aankomende zomervakantie, zal het nog lastiger om alle diensten in te kunnen vullen. Door o.a. de diensten langer te maken, doen we er alles aan om de 24-uurs
uitlevering te behouden.
Ook onze vervoerders o.a. De Klok Logistics, DHL, DPD kampen met personeelstekort. Dit heeft voor ons gevolgen voor met name leveringen op pallets.
We zijn in ieder geval voortdurend met onze vervoerders in overleg om verbetering te realiseren.
We blijven dus adviseren: hou je voorraad goed op peil !
Geplaatst op 04 juli 2022
Update papierschaarste
We houden je hier op de hoogte van de laatste ontwikkelingen over beschikbaarheid en levering van het assortiment papier.
Levertijden
De gevolgen van de wereldwijde papiercrisis zijn nog steeds direct merkbaar. Macro-economische uitdagingen als personeelstekort en de gevolgen van de oorlog in Oekraïne hebben invloed op de
levering van alle soorten papier (waaronder kopieerpapier, hygiënisch papier en etiketten). Bijvoorbeeld het tekort aan vrachtwagenchauffeurs, de verhoogde energieprijzen en de beperkte
beschikbaarheid van grondstoffen vanuit Rusland, zorgen ervoor dat we de schommelingen in vraag vanuit de markt niet meer gemakkelijk op kunnen vangen. Het gevolg hiervan is dat de levertijden
van het assortiment papier flink oplopen, bij kopieerpapier zelfs tot een half jaar.
Prijsstijgingen
Naast de uitdagingen in de beschikbaarheid van het papier, zien we het afgelopen jaar door bovenstaande oorzaken ook enorme prijsstijgingen. Ook binnen dit assortiment, vanwege oplopende pulp-,
logistieke- en energie kosten. Het gevolg is dat voor Canon, Datacopy, Discovery, Image, Multiprint, Navigator en Xerox kopieerpapier per 1 juli a.s. een prijsverhoging wordt doorgevoerd.
Wat doet wij ?
Hoewel we proberen de gevolgen tot een minimum te beperken, blijven we afhankelijk van de fabrikanten/leveranciers. Om tot een betere beschikbaarheid van het papierassortiment te komen, is er
met een aantal leveranciers een intensieve samenwerking aangegaan. Dit met als doel continuïteit van de beschikbaarheid te borgen. Het blijft echter een uitdaging en we hopen hierbij op je begrip.
Alle backorder-regels met een langverwachte of onbekende levertijd vervangen we door het best beschikbare alternatief.
Update merk Double A
Naast deze algemene uitdagingen, hebben we een extra update over de problematiek van uitlevering van het Double A kopieerpapier. Helaas is er opnieuw uitstel op de levering van het kopieerpapier
aangekondigd. Dit wordt veroorzaakt door opstoppingen in de leverroutes, problemen met het lossen van de vracht en de beschikbaarheid van vrachtwagens in Europa.
Double A is daardoor niet in staat te leveren conform onze bestellingen.
Geplaatst op 15 juni 2022
Prijsverhogingen per 1 juli
Vanwege wereldwijd stijgende kosten, hebben diverse fabrikanten ook per 1 juli 2022 prijsmutaties aangekondigd. De omvang, impact en duur van deze mutaties kunnen verschillen.
In dit bericht informeren we je over de oorzaken van de prijsverhogingen, de impact hiervan en de exacte verhogingen.
Helaas wordt ook onze markt nog steeds geconfronteerd met exceptionele omstandigheden. Dat wil zeggen dat we te maken hebben met uitzonderlijke kostenstijgingen op diverse gebieden,
waaronder vervoer, grondstoffen en energie.
Een groot deel van onze producten wordt via grote containers vanuit andere landen naar Nederland verscheept. De beschikbaarheid van deze containers blijft een uitdaging, met als gevolg
dat de prijzen blijven stijgen. Daarnaast heeft deze sector ook personeelstekorten, aangezien er beperkte beschikbaarheid is van trucks en chauffeurs.
Onze fabrikanten worden geconfronteerd met deze prijsstijgingen, waardoor de levering van artikelen steeds duurder wordt.
De kosten van diverse grondstoffen stijgen nog steeds. Het betreft voornamelijk grondstoffen als plastic en papier. Door grondstoftekorten, stakingen, verminderde import en de oorlog in Oekraïne
is papierpulp wereldwijd een schaars product geworden. Het ziet ernaar uit dat er de aankomende tijd ook nog geen verbetering op zal treden. Dit is niet alleen van toepassing op het kopieerpapier,
maar ook o.a. sanitaire papierwaren en kartonnen producten blijven een uitdaging.
Een andere oorzaak van stijgende artikelprijzen is een wereldwijde verhoging van de energiekosten. Dit komt voornamelijk door een stijging van gas- en olieprijzen en de oorlog in Oekraïne.
Het gevolg hiervan is dat de productiekosten van de ontwikkeling van artikelen steeds duurder worden. Helaas zien we dit ook terug in de prijzen van de fabrikanten.
Al deze prijsmutaties worden doorgevoerd. Onder andere fabrikanten als Kyocera, Fellowes, Tesa en Avery en Really Useful Products voeren marktbrede prijsverhogingen door.
Ook enkele productgroepen van het huismerk Quantore worden vanwege de marktomstandigheden in prijs verhoogd.
Dit is onder meer van toepassing op memoblokjes, plakband en koffie.
Geplaatst op 02 juni 2022
Nieuw design frisdrank blikjes
De hoge smalle blikjes, ook wel slim cans genoemd, worden het nieuwe standaard formaat.
Enerzijds uit marketingoverwegingen, maar er is ook minder materiaal nodig. Ze zijn gemaakt uit aluminium en ze zijn dus lichter.
De oude vertrouwde blikjes 0.33l worden dus niet meer geproduceerd.
Heb je een Coca Cola vending automaat, die niet geschikt is voor de nieuwe design 330ml blikjes ?
Coca Cola Nederland heeft haar vending-automaatbezitters/huurders reeds in 2021 over geïnformeerd. Wij adviseren je om contact op te nemen met Coca Cola Nederland om een afspraak te maken.
Zij bouwen namelijk kosteloos de Coca Cola vending-automaten om of helpen je met vragen ! Heb je een ander merk frisdrankenautomaat, neem dan ook contact op, zij zoeken naar een oplossing.
Meld je alvast aan, de wachttijd is momenteel 5 weken.
Telefoonnummer 010-2456900 (kies optie 2 – technische dienst)
Geplaatst op 04 mei 2022
Prijsverhoging HP supplies per 1 mei
Per 1 mei verhoogt HP haar prijzen voor inkt met circa 4% en haar prijzen voor toner met circa 7%.
Wij zullen deze prijsverhoging pas per 16 mei doorvoeren, om je de kans te geven te profiteren van deze prijsverhogingen.
Geplaatst op 22 april 2022
Problematiek bij Double A
Wij informeerden al eerder over de wereldwijde problemen rondom het papier.
Naast het gebrek aan pulp en grondstoffen, wat (in)direct het gevolg is van COVID-19 en de oorlog in Oekraïne, spelen er bij fabrikant Double A nog meer problemen, die resulteerden eerder al in een
verhoogde papierverkoop met als gevolg dat er een tekort aan verpakkingsmaterialen is ontstaan.
Beschadigde lading
De timing om de fabriek in Frankrijk over te dragen, zorgde ervoor dat de laatste run van geproduceerde stock afkomstig uit Thailand in maart was. Met lichte vertraging arriveerde het eerste
shipment in Frankrijk. Door problemen tijdens het lossen is de lading na acht weken ingeklaard. Daarnaast was ook 25% van de lading beschadigd geraakt door stormschade.
Door de schade is niet al het Double A papier verkoopwaardig en is de aanvoer van het tweede shipment niet afdoende. Omdat het tweede shipment geleverd is in een andere haven,
is de lading eind deze week pas beschikbaar. Naar verwachting rijden de vrachtwagens in de tweede week van mei richting ons logistieke centrum.
Explosie elektriciteitscentrale
Verder is er door een explosie in één van de elektriciteitscentrales, benodigd voor de productie van pulp, 40 tot 50% capaciteitsverlies. Dit heeft ook gevolgen voor de productie.
Naar verwachting wordt voor het derde kwartaal 2022 slechts 50 tot 60% van het ‘forecasted volume’ uitgeleverd.
Wat de exacte gevolgen op de lange termijn zijn voor de Benelux is nu nog niet bekend.
Geplaatst op 22 april 2022
Prijswijzigingen Quantore kopieerpapier per 1 mei
Door de problemen rondom de de wereldwijde papierschaarste ziet het ernaar uit dat er de aankomende tijd ook nog geen verbetering op zal treden.
Als gevolg van de problemen rondom het papiertekort en de energietoeslagen, heeft de fabriek van het Quantore-merk kopieerpapier per 1 mei prijswijzigingen aangekondigd.
Vanwege de beperkte beschikbaarheid worden grotere aantallen, vanaf een kwart pallet de komende tijd beoordeeld op basis van beschikbaarheid van onze voorraden.
Echter, op sommige soorten papier staat een DUL van maximaal 200 pakken door de beperkte beschikbaarheid.
Wij zullen bij backorders altijd het beste alternatief uit voorraad voorstellen, voordat de order wordt verwerkt.
Geplaatst op 15 april 2022
Papierfabrikanten kondigen weer prijswijzigingen aan
Zoals je misschien al hebt ervaren zijn al geruime tijd problemen rondom de beschikbaarheid van papier.
Wereldwijd is papier een schaars product geworden door grondstoftekorten, stakingen, verminderde import en de oorlog in Oekraïne. Het ziet ernaar uit dat er de aan komende tijd ook nog geen
verbetering op zal treden. Als gevolg van de problemen rondom het papiertekort en de energietoeslagen, hebben diverse papierfabrikanten per 15 april grote prijswijzigingen aangekondigd.
Wij kunnen je informeren dat voor Color Copy, HP, REY, Multicopy, Fastprint Color, Biotop, Balance Pure, Discovery en Navigator kopieerpapier per 15 april a.s. een prijsverhoging wordt doorgevoerd.
Vanwege de beperkte beschikbaarheid worden grotere aantallen papier de komende tijd beoordeeld op basis van beschikbaarheid van de voorraden, zoals een maximum van 1 pallet.
Geplaatst op 04 april 2022
De feestdagen 2022
Maandag 18 april, 2e Paasdag
Woensdag 27 april, Koningsdag
Donderdag 26 en vrijdag 27 mei, Hemelvaart
Maandag 6 juni, 2e Pinksterdag
Tijdens deze dagen is er geen medewerker persoonlijk bereikbaar. Er zullen geen pakketten of pallets bezorgd worden, m.u.v. 27 mei.
De webshop is uiteraard 24/7 geopend.
Geplaatst op 24 maart 2022
Wereldwijde schaarste papier
Op dit moment ervaren we een verslechterde beschikbaarheid van het kopieerpapier in de wereld.
Oorzaken hiervan zijn o.a. de verminderde import, stakingen bij een grote pulpleverancier en kostenstijgingen.
De verslechterde beschikbaarheid betreft ook Quantore Basic (129912) en Multiprint (129290), maar ook Quantore Economy (129427).
Zoals het er nu naar uitziet houden deze problemen voorlopig maanden aan.
Geplaatst op 20 januari 2022
Kleine plastic flesjes krijgen statiegeld
Koopt u frisdrank of water in kleine plastic flesjes?
Op 1 juli 2021 wordt statiegeld op kleine plastic flesjes ingevoerd.
Voor ieder flesje met een inhoud van minder dan een liter wordt met ingang van 1 juli 2021 15 cent statiegeld gerekend.
Supermarkten, winkels op stations, tankstations langs de weg en cateraars moeten de lege flesjes innemen. Producenten van flesjes frisdrank en water zijn verantwoordelijk voor de invoering van het
statiegeldsysteem.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft de uitvoeringsorganisatie Statiegeld Nederland in het leven geroepen die zich bezighoudt met de invoering van statiegeld op kleine petflesjes.
Statiegeld op kleine plastic flesjes wordt ingevoerd op 1 juli 2021.
Dit betekent dat er in juni een overgangsperiode geldt, waarin je flesjes zonder en met statiegeld kan ontvangen. Alleen over de flesjes met het statiegeld-logo, berekenen wij statiegeld door.
Als onze voorraad zonder statiegeld is uitverkocht, zal levering gaan plaatsvinden met statiegeld. We verwachten medio juni de eerste flesjes met statiegeld uit te leveren.
Wij kunnen en mogen de huidige magazijnvoorraad zonder statiegeld nog uit verkopen, ook na 1 juli 2021. Het statiegeld zal dan niet worden doorbelast.
Vragen over het nieuwe statiegeldsysteem? Neem contact op met Statiegeld Nederland.
Geplaatst op 21 mei 2021
Wereldwijde grondstofprijstoeslagen
Zoals je waarschijnlijk hebt opgemerkt is er een toenemende beperking van de beschikbaarheid van grondstoffen in de markt.
Onomstreden en tegelijkertijd slaat de prijsspiraal om in een veranderde situatie in de afgelopen decennia. Zo zijn de prijzen van staal in de afgelopen weken en maanden met circa 57% gestegen,
kunststof met circa 25%, hout met wel 50% en transport tot +300%.
In deze maand verslechterende de situatie nog verder en worden fabrikanten geconfronteerd met verdere prijsstijgingen in de sectoren.
Deze buitengewone situatie dwingen fabrikanten om op de marktomstandigheden te reageren.
De markt staat onder druk en we zullen in de wereld rekening moeten gaan houden met de gestage prijsstijgingen.
Ook in de kantoorvakhandel.
Geplaatst op 20 mei 2021
Nieuwe, sterkere verzenddozen
Wij vinden het belangrijk dat artikelen in de beste staat bij jou aankomen.
Daarom zijn er nieuwe, sterkere verzenddozen in gebruik genomen.
De nieuwe dozen zijn sterker, omdat ze op een slimmere manier gevouwen worden, er meer lijm op de randen zit én doordat de dozen gemaakt zijn van een dikker soort karton.
In dit filmpje vertellen we je er graag meer over:
Geplaatst op 07 mei 2021
TNO-onderzoek: Kantoor als ontmoetingsplaats, concentratiewerk thuis
De huidige thuiswerkers willen ook na de pandemie veelal vanuit huis blijven werken.
Vooral vanwege sociale contacten en samenwerken wil men weer naar kantoor. Geconcentreerd werken doen zij juist liever thuis.
Dit blijkt uit de 3e meting van het NEA-COVID-19 onderzoek van TNO.
In maart 2021 zat ruim de helft van de werknemers alweer 100 procent op kantoor en combineerde 14% thuiswerken met werken op locatie. De overige 35%van de werknemers werkte volledig
vanuit huis. Voor de meeste werknemers op locatie is thuiswerken helemaal geen optie omdat het werk dat niet toelaat.
Voorzichtig
Hoewel 80% van de werknemers op locatie aangeeft dat de maatregelen worden nageleefd is 1 op de 6 bang om op het werk met corona besmet te raken. De huidige thuiswerkers willen ook na de
pandemie veelal vanuit huis blijven werken. Vooral vanwege sociale contacten en samenwerken wil men weer naar kantoor. Geconcentreerd werken doen zij juist liever thuis. Dit blijkt uit de 3e meting
van het NEA-COVID-19 onderzoek* van TNO.
In maart gaf 51% van de werknemers aan dat zij volledig op locatie werkten, nog eens 14% werkte deels op locatie en deels thuis. Deze cijfers zijn vergelijkbaar met die van de 2e meting van het
NEA-COVID onderzoek in het najaar van 2020. Maar voor veel mensen is thuiswerken helemaal geen optie.
Negen op de 10 werknemers op locatie geeft aan dat zij hoe dan ook niet volledig thuis kunnen of willen werken.
Afstand houden lastig
Acht op de 10 locatiewerkers geeft aan dat de corona maatregelen op het werk vaak of altijd worden nageleefd. Afstand houden op het werk is nog wel lastig. De helft van de werknemers lukt het
niet om afstand te houden tot klanten/leerlingen/patiënten en een derde niet om afstand te houden van collega’s. Vooral in de zorg en het onderwijs is het lastig om afstand te houden. Met milde
klachten bleef 7 op de 10 locatiewerkers vaak of altijd thuis, terwijl 13% aangaf nooit thuis te blijven. Daarnaast gaf 16% van de werknemers aan vaak of altijd bang te zijn voor een besmetting op het
werk. De angst om besmet te raken met corona is het hoogste in het onderwijs (31%). Ongeveer 1 op de 5 werknemers op locatie denkt het afgelopen jaar besmet te zijn geweest met corona.
Ruim 7% van alle locatiewerkers denkt op het werk besmet te zijn geraakt met corona.
Thuiswerken blijft
Bijna 1 op de 4 thuiswerkers wil grotendeels of volledig thuiswerken. De helft werkt graag thuis en op locatie. Gemiddeld wil men dan 18 uur thuiswerken. De aard van het werk, minder reistijd en
betere productiviteit zijn belangrijke redenen om in de toekomst (deels) thuis te willen werken. Opvallend is dat de werkprivé-balans ongeveer even vaak een reden is om op locatie te werken als om
thuis te willen werken. Vooral voor mensen tussen de 30 en de 49, die veelal jonge kinderen hebben, willen om die reden thuiswerken. Het sociale aspect is veruit de belangrijkste reden om weer naar
kantoor te gaan, zowel om het samenwerken als vanwege de sociale contacten met collega’s. Ongeveer 1 op de 4 werknemers denkt thuis onvoldoende zichtbaar te zijn en wil weer (deels) op locatie
gaan werken om de carrièreperspectieven te verbeteren. Voor werknemers onder de 30 geldt dat voor bijna 4 op de 10.
Motivatie
Het TNO onderzoek laat zien dat als het aan de werknemers ligt, hoewel lang niet voor iedereen mogelijk, thuiswerken in de toekomst zeker zal blijven. Ook de reden waarom werknemers wél naar
het werk gaan zal veranderen. Thuis productief geconcentreerd werken en op locatie elkaar ontmoeten, sociale contacten leggen en samenwerken.
Afhankelijk van de levensfase en persoonlijke omstandigheden hebben werknemers andere redenen om (niet) thuis te willen werken.
bron: KBM
Geplaatst op 04 mei 2021
Backorders
We merken dat klanten nog steeds hinder ondervinden van de hoeveelheid backorders.
Helaas is een groot deel van de backorders nog steeds het gevolg van de aanhoudende, beperkte beschikbaarheid vanuit leveranciers, de situatie in de markt, transportproblemen en de Brexit.
Enkele voorbeelden zijn:
• Inkt, toners en printers (marktsituatie)
• Verpakkingsmateriaal, waaronder bubbelenveloppen (marktsituatie)
• Enkele direct import producten, waaronder dossiermappen (transport)
• Really Useful boxen (de Brexit)
Deze situatie treft veel branches wereldwijd door o.a. de coronasituatie sinds maart 2020 en de Brexit. We proberen de backorders te voorkomen door een goed alternatief te bezorgen.
Bij een verschil zullen we je akkoord tot levering vragen. Grotendeels van de voorraden en/of verwachte bezorgdata van de artikelen zijn te zien op de webshop.
Geplaatst op 02 april 2021
Sterk stijgende grondstofprijzen onvermijdelijk
Dat de wereld snel kan veranderen, hebben we vorig jaar gezamenlijk ondervonden.
Momenteel geldt dit ook voor de wereld van grondstoffen en stijgen haar prijzen enorm snel. In dit bericht informeren wij u dan ook graag over de marktontwikkelingen.
Prijzen van grondstoffen stijgen ontzettend hard
Als gevolg van deze schaarste stijgen de prijzen van grondstoffen ontzettend hard. Er wordt al gesproken over het begin van een nieuwe 'supercyclus', waarbij de grondstoffen jarenlang in prijs blijven
stijgen, omdat het aanbod structureel achterblijft bij de vraag, aldus het Financieel Dagblad.
Transportkosten stijgen mee door druk op transportwereld
Momenteel is er ook druk op de transportwereld als gevolg van de coronacrisis. Transporten kennen een langere doorlooptijd en daardoor lopen levertijden op. Dit leidt tot een wereldwijd tekort aan
containers. Om deze reden doet ook hier het schaarste principe zijn intrede en stijgen de transportkosten snel tot ongekende hoogte.
Sterke prijsstijgingen zijn daarom onvermijdelijk
De optelsom van deze buitengewone omstandigheden heeft sterke prijsstijgingen tot gevolg. In deze schaarste markt zien wij momenteel op diverse artikelen grote stijgingingen.
Deze kunnen oplopen tot wel 25%.
Wij willen de impact voor u tot een minimum beperken
Het beleid van ons en onze leveranciers is erop gericht om de impact voor u tot een minimum te beperken. Daarom adviseren wij u om hogere voorraden aan te leggen.
Hierdoor kunt u namelijk de prijsdruk op lange termijn opvangen.
Geplaatst op 01 maart 2021
Koninklijke Quantore
Ter ere van het 100-jarig bestaan is door Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander aan coöperatie Quantore het predicaat Koninklijk toegekend.
Deze eervolle onderscheiding is de bekroning op het werk van Quantore als toonaangevende groothandel van artikelen die in kantooromgevingen worden gebruikt.
Het predicaat is uitgereikt door de burgemeester van Beuningen, Daphne Bergman.
Van Kralingen Office B.V. is een zelfstandige kantoorvakhandel, geboren uit boekhandel Van Kralingen uit Leerdam, opgericht in 1913 door de heer Ph. van Kralingen.
En lange succesvolle samenwerking met deze inkoopclub.
Geplaatst op 20 november 2020
Voorkom teleurstelling door drukte, bestel op tijd!
Vervoerders verwachten vanaf heden topdrukte door de feestdagen in de coronatijd. Hierdoor is er de komende tijd helaas kans op enige vertraging.
Voorkom te late bezorgingen en teleurstelling. Geef je bestelling op tijd door. Een verwachte levertijd bij voorraadartikelen kan dus langer duren dat de 1-3 werkdagen na opdracht.
Uiteraard proberen wij je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.
Neem daarom geen risico en geef je bestelling op tijd aan ons door en hou je eigen voorraad goed op peil.
Geplaatst op 19 november 2020
Opnieuw orders blijven staan door drukte
Gisteravond hebben wij helaas niet alle orderregels kunnen verwerken.
Dit heeft te maken met de achterstand van de orders van 28 oktober. Door de coronamaatregelen is het lastig om een achterstand in te halen, aangezien we minder medewerkers tegelijkertijd in
kunnen plannen en al met langere diensten werken. We verwachten dat we in het weekend de achterstand weg kunnen werken.
De orders van 28 oktober zijn gisteren als eerste verwerkt en dus op tijd meegegeven aan de vervoerder. Voor de orders van 29 oktober geldt dat indien je een pakbon hebt ontvangen, je vandaag
ook een zending ontvangt.
Geen pakbon ontvangen? Dan verwerken wij vandaag je order en geven we deze vanavond mee aan de vervoerder.
We hopen op je begrip. Onze excuses voor het ongemak.
Geplaatst op 30 oktober 2020
Deel van de orders incompleet door lekkage
Op 8 oktober is een lekkage geweest in ons logistiek centrum. De artikelen die daar opgeslagen liggen (o.a. kopieerpapier, frisdrank en een aantal facilitaire producten) zijn hierdoor niet gepickt.
Mogelijk ontvang je je order vandaag incompleet. Op de pakbon vind je terug welke artikelen missen. Voor deze artikelen staat aangegeven dat ze in backorder zijn gevallen.
Omdat de artikelen zelf niet beschadigd zijn, kunnen we deze snel naleveren. Voor jouw order geldt dat we de missende artikelen vandaag picken en uitleveren.
Onze excuses voor het ongemak.
Geplaatst op 09 oktober 2020
Beschikbaarheidsprobleem printers, toners & cartridges
De impact van het coronavirus is in de hele wereld en in alle branches merkbaar.
Op Europees niveau is er een probleem ontstaan bij de beschikbaarheid van inkt, toners en printers. Meer hierover lees je in dit bericht.
Veel leveranciers produceren in Azië. Fabrieken daar zijn gesloten of hebben langere tijd niet op volle capaciteit kunnen draaien. Tegelijkertijd is doordat veel mensen noodgedwongen thuis zijn
gaan werken, de vraag naar deze producten, met name inktcartridges, enorm gestegen. Dit leidt bij o.a. HP, Brother, Canon en Epson tot uitdagingen om de productie en de voorraad op peil te houden.
Brother kan nog geen verwachting geven. We blijven nauw in contact met leveranciers en distributeurs hierover.
Voor de meest actuele informatie over de beschikbaarheid van deze producten, verwijzen we je de vraag met het betreffende artikelnummer ons te emaillen.
Beschikbaarheidsprobleem printers en supplies
De impact van het coronavirus is in de hele wereld en in alle branches merkbaar. Op Europees niveau is er een probleem ontstaan bij de beschikbaarheid van inkt, toners en printers. Veel leveranciers
produceren in Azië. Fabrieken daar zijn gesloten of hebben langere tijd niet op volle capaciteit kunnen draaien. Tegelijkertijd is doordat veel mensen noodgedwongen thuis zijn gaan werken, de vraag
naar deze producten, met name inktcartridges, enorm gestegen. Dit leidt bij o.a. HP, Brother, Canon en Epson tot uitdagingen om de productie en de voorraad op peil te houden.
We zien dat er daarnaast ook druk is komen te staan op het aanbod van alternatieven, zoals reconditioned cartridges. Om hier de productie op peil te houden, is voldoende leeggoed namelijk vereist.
Op dit moment is het nog moeilijk inschatten wanneer de voorraden weer op peil zijn. We zijn nauw in contact met leveranciers en distributeurs hierover. Voor de meest actuele informatie over de
beschikbaarheid van deze producten, verwijzen we je een mail te sturen naar sales@vankralingen.nl
Geplaatst op 14 mei 2020
Bedankt Ilona!
Vandaag, na ruim 9 jaar, te hebben gewerkt bij Van Kralingen Office BV, is het voor onze collega Ilona de tijd aangebroken voor een nieuwe uitdaging.
We zijn Ilona enorm dankbaar voor de mooie tijd, die we samen hebben gehad en onze samenwerking als bijzonder prettig ervaren.
Haar tomeloze inzet, punctualiteit, wijsheid en humor… daar hebben we van genoten.
We gaan haar als collega enorm missen en wensen Ilona veel succes en werkplezier bij haar volgende stap.
Geplaatst op 24 april 2020
Update corona 24 maart - nieuwe maatregelen
De impact van het Coronavirus neemt steeds verder toe. Wij doen er alles aan om onze medewerkers een veilige werkomgeving te bieden. Gisteravond heeft de overheid nieuwe maatregelen
aangekondigd, die ook bij ons impact hebben.
48-uurslevering
Veilig werken in tijden van Corona vragen van ons om onze maatregelen constant te beoordelen en indien nodig aan te scherpen. Om de 1,5 meter afstand tussen medewerkers te kunnen waarborgen,
gaan we diensten meer spreiden. Dit zorgt ervoor dat wij niet kunnen garanderen dat we alle binnengekomen orders dezelfde dag kunnen verwerken en aan kunnen bieden aan de vervoerder.
Veruit het grootste deel van de orders kunnen we wel gewoon aanbieden aan de vervoerder, maar levering kan helaas soms iets langer duren dan je van ons gewend bent.
Vervoerders
Onze vervoerders hebben de nodige maatregelen genomen om medewerkers en klanten te beschermen tegen besmetting en om verspreiding te voorkomen. Onze vervoerders worden geconfronteerd
met dagelijks wisselende volumes, gesloten afleveradressen, wachttijden of chauffeurs die zich uit voorzorg ziekmelden.
Hierdoor kan het gebeuren dat een zending onverhoopt later wordt geleverd dan gepland.
Klantenservice
Wij zijn in deze tijden minder goed telefonisch bereikbaar. Wij vragen je daarom zoveel mogelijk via de mail te communiceren via info@vankralingen.nl
We doen het samen
Samenwerking heeft ons sterk gemaakt. Deze kracht gaat ons ook helpen in deze spannende en onzekere tijden. Zorg voor jezelf en voor elkaar.
Geplaatst op 25 maart 2020
Impact Coronavirus
De impact van het Coronavirus in Nederland en België neemt steeds verder toe. Ook wij nemen vanzelfsprekend (voorzorgs)maatregelen.
Bestellingen
Bestellingen kunnen gewoon geplaatst worden. Het kan zijn dat niet alles op voorraad is, dus check dit vooraf goed bij de artikelinformatie. I.v.m. alle getroffen maatregelen kan het zijn dat je
pakket iets langer onderweg is dan je van ons gewend bent. Wij hopen op je begrip.
Vervoerders
Onze vervoerders hebben intern de nodige maatregelen genomen om medewerkers en klanten te beschermen tegen besmetting en om verspreiding te voorkomen. Dit betreft tenminste alle
maatregelen die het RIVM en de Belgische gezondheidsautoriteit adviseren, zoals extra aandacht voor hygiëne en alertheid op symptomen. Vanaf 16 maart 2020 leveren chauffeurs zendingen tot
aan de “voordeur” op het losadres. Aanvullende werkzaamheden, zoals het afstapelen van goederen op het losadres of het afleveren op een bepaalde afdeling in het gebouw, worden NIET meer
uitgevoerd door onze chauffeur. Zij doen dit uit voorzorg voor jou en alle medewerkers om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen.
Tevens nemen vervoerders maatregelen om de continuïteit van kernprocessen veilig te stellen en zijn er reisbeperkingen ingesteld naar risicogebieden. Wat betreft de Benelux ondervinden ze op dit
moment alleen gevolgen van en naar die gebieden in het buitenland die aangeduid zijn als risicogebied. Daar heeft de lokale overheid in sommige gevallen strikte controles geïmplementeerd om de
verspreiding van de ziekte te voorkomen. In zulke gevallen zijn de ophaal-, bezorg- en opslagdiensten van vervoerders opgeschort. Vooralsnog is dit in Nederland en België niet het geval.
Voorraden
Een aantal leveranciers heeft aangekondigd dat mogelijk de impact van het Coronavirus toeneemt op de uitlevering van artikelen. Op dit moment hebben wij – de hygiëne producten uitgezonderd –
geen problemen met onze voorraden. Echter kunnen wij de gevolgen op zowel de korte als lange termijn helaas niet inschatten.
Controleer bij bestellen goed of het artikel op voorraad is om teleurstellingen te voorkomen.
Klantenservice
Het kan gebeuren dat wij tijdelijk telefonisch minder goed bereikbaar zijn en langer zult moeten wachten dan je van ons gewend bent. Wij vragen je daarom via de mail te communiceren
via info@vankralingen.nl
Er is veel onzekerheid en zorg over de impact van het virus op de maatschappij. We hopen dat de gevolgen in Nederland, België en voor jouw bedrijf en medewerkers beperkt zullen blijven.
Geplaatst op 16 maart 2020
Wijzigingen franco bedrag en verzendkosten per 01-01-2020
Per 1 januari 2020 is het franco bedrag verhoogd voor bestellingen via onze webshop naar € 75,00 excl. BTW.
Voor bestellingen met een orderwaarde lager dan € 75,00 excl. BTW en hoger dan € 10,00 excl. BTW blijven de verzendkosten € 3,95 excl. BTW.
Geplaatst op 30 december 2019
Wijzigingen verzendkosten/handlingskosten en drop-op-actie
Per 1 april 2018 zullen er € 2,50 excl. BTW handlingskosten worden berekend voor bestellingen met een orderwaarde < € 100,00 excl. BTW die NIET via de webshop geplaatst worden
(dus voor bestellingen via telefoon, mail, chat, app)
Voor bestellingen via onze webshop wijzigt er (voorlopig) niets. Bestellingen met een een orderwaarde vanaf € 50- excl BTW worden GRATIS bezorgd.
Voor bestellingen met een orderwaarde die lager is dan € 50,- en hoger dan € 10,- excl. BTW blijven de verzendkosten € 3,95 excl. BTW.
De drop-op-actie is geldig bij een bestelling via de webshop met een orderwaarde vanaf € 100,00 excl. BTW.
Geplaatst op 19 maart 2018
Prijsverhoging kantoorpapier per 2 april
Onlangs zijn wij door onze leveraciers geïnformeerd dat zij onder druk van aanhoudende kostenstijgingen maatregelen dienen te nemen en nieuwe prijsverhogingen aankondigen.
Met name de aanhoudende stijging van de pulpprijzen veroorzaken deze verhoging.
Helaas zijn wij genoodzaakt om deze prijsverhogingen per 2 april 2018 door te voeren voor al het kantoorpapier wit en gekleurd.
De prijzen zullen met ca. 5 tot 9% stijgen.
Geplaatst op 16 maart 2018
Vertraagde zendingen door technische storing
Gisteravond hebben wij te maken gehad met een grote technische storing in het magazijn, met als gevolg dat een aantal zendingen vandaag incompleet of niet wordt uitgeleverd.
Als u geen digitale pakbon heeft ontvangen, zult u vandaag uw bestelling niet of incompleet ontvangen. Heeft u wel een digitale pakbon ontvangen? Dan heeft deze storing geen gevolgen voor uw
bestelling. De verwachting is dat de bestellingen vandaag weer volgens de normale procedure verlopen. Dat betekent dat eventueel missende bestellingen of artikelen (mits voorradig) maandag
uitgeleverd worden.
Wilt u meer inzicht krijgen in de status van uw order? U kunt onze medewerkers van de afdeling Klantenservice bereiken via info@vankralingen.nl
Onze excuses voor het ongemak!
Geplaatst op 16 februari 2018
Oplossing huismerk Quantore cartridges in HP OfficeJet printers
Op 12 september heeft HP een firmware update (Dynamic Security) doorgevoerd. Dankzij deze update kan HP middels een chip controleren of er originele cartridges in de printer geïnstalleerd zijn.
Dit zorgt ervoor dat de cartridges van ons huismerk Quantore mogelijk niet meer herkend wordt of als beschadigd wordt gekenmerkt. Echter, uw cartridges werken nog uitstekend, maar HP wil de
eindgebruiker er toe zetten om de originele HP cartridges te gebruiken. Gooi uw cartridges dus niet weg, maar lees verder in dit bericht voor de oplossing:
Zorgeloos blijven printen
Allereerst, het gaat om de inktcartridges die in de volgende HP OfficeJet printers worden gebruikt:
- OfficeJet Pro 6230 series
- OfficeJet 6810, 6820 series
- OfficeJet Pro 6830 series
- OfficeJet Pro 8610, 8620, 8630, 8640, 8660 series
- OfficeJet Pro X451dn/dw, X476dn/dw, X551dw, X576dw
Om te zorgen dat u in de nieuwe situatie kunt blijven printen met Quantore cartridges, raden wij u aan om nieuwe firmware te downloaden. Afgestemd op het besturingssysteem van uw printer
(Windows/MacOs). In de bijgevoegde handleiding vindt u de link van de firmware die u nodig heeft. Nadat u de firmware heeft gedownload, volgen nog enkele vervolgstappen.
In de handleiding vindt u dit verdere stappenplan.
Downloads
- Overzicht betreffende artikelen
- Nederlandstalige handleiding
- Engelstalige beschrijving update + handleiding
Meer informatie
Mocht u naar aanleiding van bovenstaand bericht of bijgevoegde documenten nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers van de afdeling Klantenservice.
Zij zijn te bereiken via sales@vankralingen.nl.
Geplaatst op 20 september 2017
Nieuwe Arbowet
In de vernieuwde Arbowet wordt de betrokkenheid van werkgevers en werknemers bij de arbodienstverlening vergroot en staat preventie nog meer centraal.
Zo wordt de positie van de preventiemedewerker versterkt, krijgt het medezeggenschapsorgaan een grotere rol bij het arbobeleid en worden de randvoorwaarden voor het handelen van de
bedrijfsarts aangescherpt.
Nederland, dus bijvoorbeeld ook voor deeltijd- en flexwerkers, uitzendkrachten, personen met een nulurencontract en stagiaires.
Zowel werkgevers als werknemers hebben verplichtingen: samen moeten zij ervoor zorgen dat er gezond en veilig wordt gewerkt. Door de nieuwe Arbowet verandert de rol van verschillende
betrokkenen; de werkgever, werknemer, bedrijfsarts en preventiemedewerker, maar ook voor het medezeggenschapsorgaan in de vorm van een ondernemingsraad (OR) of
personeelsvertegenwoordiging (PVT).
onder andere over de toegang tot de werkvloer en de second opinion. In het basiscontract staan rechten en plichten voor de werkgever, werknemer en de arbodienstverleners.
Uiteraard blijft de mogelijkheid bestaan om meer te doen, hiervoor kunnen maatwerkafspraken worden gemaakt.
verzuimt of klachten heeft. Dit kan bijvoorbeeld via een open spreekuur. Iedere werknemer heeft dus het recht om zonder toestemming van de werkgever de bedrijfsarts te bezoeken.
Dit heeft als doel klachten en verzuim te voorkomen.
in het werk.
de mogelijkheid om het oordeel van de bedrijfsarts te laten wegen door een andere bedrijfsarts. Bedrijfsartsen moeten zo’n verzoek altijd honoreren, tenzij er zwaarwegende argumenten zijn om het
niet te doen. De second opinion wordt door de werkgever betaald.
veilig werken van de werknemers. Ook is opgenomen dat de bedrijfsarts adviseert bij ziekteverzuimbeleiding in plaats van bijstand te verlenen. Hiermee wordt benadrukt dat het de werkgever is die
verantwoordelijk is voor de verzuimbegeleiding.
Nederlands Centrum voor Beroepsziekten en hier dus ook tijd aan moet kunnen besteden.
arbodienst en bijvoorbeeld werken als zelfstandig bedrijfsarts.
De preventiemedewerker heeft als taak te adviseren aan en samen te werken met de bedrijfsarts en andere arbodienstverleners. De benoeming van de persoon en de positie van de
preventiemedewerker in de organisatie zal nu met instemming van de OR of PVT plaatsvinden.
mogelijkheid om overleg te voeren met de OR, PVT of betrokken medewerkers. Werknemers en arbodeskundigen kunnen daardoor beter samenwerken en zijn zo goed betrokken bij het bedrijfsbeleid
voor gezond en veilig werken.
bestaande contract of door een nieuw contract af te sluiten. Alle nieuwe contracten moeten direct per 1 juli 2017 voldoen aan de wettelijke vereisten.
Verhoog de afdrukkwaliteit met ColorLok® Technologie
Een hoogwit premium papier dat met ColorLok®-technologie geoptimaliseerd is voor inkjetprinters, zoals pagewide multifunctionals.
Het verhoogt de afdrukkwaliteit van presentaties, bedrijfsrapporten en documenten.
voor afdrukken op normaal papier, zowel met inkjet- of laserprinters, als met gebruikelijke kopieermachines. Papiersoorten met ColorLok leveren consistente en betrouwbare afdrukkwaliteit,
ongeacht welke machine er in de kantooromgeving wordt gebruikt.
om de pigmenten aan het oppervlak te hechten. Zonder deze techniek werkt papier meer als een spons die de zwarte en gekleurde pigmenten diep in het materiaal absorbeert, weg van het oppervlak.
oppervlak van het papier, terwijl het water diep in het papier doordringt. Dat resulteert in een sterk absorberend en sneldrogend product.
Deze fixeert de pigmenten snel op het papieroppervlak.
Geplaatst op 19 juni 2017
Storing in lopende band zorgt voor vertraging van orders
Ondanks dat er met man en macht aan een oplossing wordt gewerkt, is het probleem nog niet verholpen. Omdat alle orders wél in het systeem staan voor verwerking, kan niet inzichtelijk worden
gemaakt welke artikelen wel en niet uitgeleverd gaan worden.
De verwachting is dat deze zendingen dinsdag, na 1e Pinsterdag, uitgeleverd worden. Vanzelfsprekend kunt u onze medewerkers bereiken via sales@vankralingen.nl voor eventuele vragen.
Telefoonnummer vervallen
Per 1 juni 2017 vervalt definitief het oude telefoonnummer 0418-652777.
VAN KRALINGEN is alleen te bereiken via het algemeen nummer 0184-659922
Geplaatst op 18 mei 2017
Aankondiging prijsverhoging papier
verhoogde vraag en aanbod balans liggen hieraan ten grondslag, maar ook verdere prijsstijgingen in de nabije toekomst. Voor ongestreken kantoorpapier producten zijn we genoodzaakt om een
verhoging door te voeren voor alle leveringen vanaf 12 juni 2017 met 5 à 8%
na het weekend uitgeleverd. De status van uw bestelling vindt u in de digitale pakbon. Met de Track&Trace-code kunt u zien of (een gedeelte van) uw bestelling vandaag wordt uitgeleverd.
Prijsverhoging HP toners en inkt
Afgelopen week ontvingen wij de informatie dat HP per 1 maart 2017 haar prijzen verhoogd voor toners met 5% en inktcartridges oplopend tot 12%.
Omdat we u willen laten meeprofiteren van onze huidige voorraden, voeren wij deze prijswijziging iets later door, namelijk vanaf 20 maart 2017.
Geplaatst op 28 februari 2017
Nieuwe richtlijn helpt bij flexwerken
Flexwerken is populair. Maar er zitten voor- en nadelen aan. Waar moet je rekening mee houden als je in je bedrijf flexwerken invoert?
De werkgever is volgens de Arbowet verantwoordelijk voor een veilige en gezonde werkomgeving, dus ook de kantoorwerkplek. De nieuwe praktijkrichtlijn NPR 1813:2016, de Nederlandse
praktijkrichtlijn voor kantoormeubilair en ergonomische accessoires, bevat nuttige tips.
Doordat medewerkers minder reizen, bespaart de werkgever op reiskosten. Daar komt bij dat mensen die zich goed voelen en met plezier werken, meer rendement opleveren.
zijn dus: altijd voldoende werplekken voorhanden hebben, enige privacy mogelijk maken en ervoor zorgen dat de werkplekken comfortabel en arbotechnisch verantwoord zijn ingericht.
In deze praktijkrichtlijn betekent ‘inrichten’: werkruimten en kantoren geschikt maken om administratieve en beeldschermwerkzaamheden te verrichten.
Hieronder valt o.a. het volgende meubilair: bureaus, bureaustoelen, vergadertafels, vergaderstoelen en werkplekaccessoires. Veel van de informatie in dit document is tevens toepasbaar voor het
inrichten en gebruik van zogenaamde thuiswerkplekken
Krappe voorraad USB-sticks
gevoerde A-merken als het Quantore huismerk, al geruime tijd aan het stijgen.
raden we u aan tijdelijk USB-sticks van een ander merk te bestellen. We hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd en hopen op uw begrip.
Geplaatst op 19 december 2016
Gert-Jan aan tafel bij VI - Derksen, van der Gijp en Genee
VAN KRALINGEN, Gert-Jan van Wingerden, is uitgenodigd aan de gesprekstafel met Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee
In de business club en sociëteit "De Koninklijke Industrieele Groote Club" op de dam in Amsterdam.
Deze talkshow gaf de aanwezigen een uniek kijkje in verschillende bedrijven in de kantoorbranche van internationale en lokale kantoorvakhandel.
Geplaatst op 02 november 2016
De X3 Titanium Schaar valt in de prijzen
300% Meer knipkracht dan een gewone schaar.
Het is inmiddels bewezen, niet alleen worden de Rexel X3 scharen zeer goed ontvangen in de markt, inmiddels is de X3 titanium ook gekozen tot eeste product in de categorie
´Stationary Products´ bij de prestigieuze Benelux Office Products Awards 2016. De jury was erg onder de indruk van het feit dat Rexel erin geslaagd is om een zo essentieel kantoorartikel als
een schaar, opnieuw heeft weten uit te vinden. Wie eenmaal zelf een X3 schaar in handen heeft gehad, wil geen andere schaar meer.
Zelfs plastic, dik karton, vlees en bloemstelen worden zonder extra inspanning geknipt.
Geplaatst op 21 oktober 2016
Vertraagde levering RYAM agenda's
De levering van RYAM agenda's 2017 zijn helaas vertraagd en komen naar verwachting in week 41 of week 42 binnen. U vindt de artikelnummers in dit bericht:
Geplaatst op 10 oktober 2016
Prijsverhoging op Brother en Kyocera supplies
Brother en Kyocera hebben een prijsverhoging aangekondigd op een deel van het assortiment. De nieuwe prijzen gaan officieel in per 1 oktober aanstaande. Wij hebben extra voorraad ingekocht
tegen de 'oude' prijzen, waardoor deze prijsverhoging voor u pas vanaf 10 oktober geldt. Zo willen wij u de kans geven om te profiteren van deze uitgestelde prijsverhoging.
Wilt u geïnformeerd worden welke supplies dit betreft, stuur dan een e-mail naar sales@vankralingen.nl
Geplaatst op 27 september 2016
Géén problemen met Quantore Inktcartridges
Vanuit de markt hebben we vernomen dat er door een software update van HP een aantal printers sinds kort geen huismerk inktcartridges meer accepteren. De inktcartridges van het Quantore
merk en Wecare kennen deze problemen niet en functioneren nog steeds probleemloos, ook in de printers van HP. Gebruikers van andere huismerk cartridges (zoals het 123inkt huismerk) krijgen
de volgende meldingen op hun printer of beeldscherm: “problemen met cartridges” of één of meer cartridges zijn beschadigd”. Onze fabrikant benadrukt echter met klem dat de Quantore- en
WeCare inktcartridges na deze software update nog steeds probleemloos functioneren.
De Quantore- en WeCare inktcartridges zijn hergebruikte originele HP inktcartridges, die voorzien worden van een nieuwe chip. De cartridges die voor problemen zorgen zijn de namaak-inktcartridges
die deze chip/software niet hebben en door veel webshops, zoals bijvoorbeeld 123Inkt, aangeboden worden.
De problemen bij andere aanbieders doen zich voor bij de volgende alternatieve inktcartridges: HP 932, 932XL, 933 en 933XL HP 950, 950XL, 951 en 951XL HP 970, 970XL, 971 en 971XL
Test consumentenbond
De consumentengids van september 2016 staat een test met inktcartridges. In deze test zijn diverse merken inktcartridges getest waaronder WeCare en dus ook
Quantore inktcartridges. Bij 3 van de 4 geteste printers komen de WeCare inktcartridges als 2e of 3e uit de test, direct na het origineel !
Geplaatst op 19 juni 2016
Dennis van der Laan in gesprek met Gert-Jan
In een inspirerend gesprek met Gert-Jan laat Dennis (XpeditionGold) zien hoe je individuele topsporters kunt inzetten voor succesvolle digitale marketing.
Dennis werkt met Olympische topsporters in het beachvolleybal, het zeilen en het schaatsen.
Zoals zijn vrouw Lobke Berkhout, die een van de beste zeilsters, die Nederland ooit heeft gekend is en vijfvoudig wereldkampioene in het 470 klassement zeilen.
Geplaatst 08 december 2015
Vorige nieuwsberichten
Helaas zijn oudere nieuwsberichten door een storing niet meer zichtbaar...