RETOUREN EN SERVICE

RETOURPROCEDURE

Het kan natuurlijk zo zijn dat je niet tevreden bent over een artikel of je hebt per ongeluk het verkeerde artikel besteld.
Sommige artikelen mogen binnen 14 dagen retour, mits het artikel nog ongeopend in de originele verpakking zit.
Na de retourverwerking van deze artikelen zal een bijdrage en/of toeslag in retourverwerking (RMA) gefactureerd worden.
Bij verkeerd geleverde artikelen worden de eventuele gemaakte verzendkosten niet gecrediteerd.

Let op: eet- en drinkwaren in verband met de voedselveiligheid, seizoenartikelen zoals o.a. agenda's en kalenders, gepersonaliseerde op maat geproduceerde
en *service artikelen artikelen kunnen niet retour worden genomen.


Service-artikelen kunnen niet retour worden genomen en worden niet gecrediteerd.
Indien het een service-artikel betreft, staat dit altijd in de specificaties van het artikel op de webshop.

Alleen ongebruikte, ongeopende en onbeschreven verpakkingen worden geaccepteerd.
Na controle en verwerking van de geretourneerde artikelen volgt de creditfactuur (indien goedgekeurd).

Bij een retouraanvraag volg je de volgende stappen:
• Je meldt de klacht per e-mail naar
sales@vankralingen.nl

   Hierin graag een kopie van de factuur of orderbevestiging + pakbon + je klachtmelding + artikelnummer + artikelomschrijving + foto van de eventuele schade.
• VAN KRALINGEN zal de klacht in behandeling nemen.
  Na een bericht van akkoord kun je de artikelen voorzien van een RMA-nummer, terugsturen of indien gewenst geven wij DHL opdracht deze bij je op te halen.
  Als er niemand aanwezig is of het pakket is op het adres niet bekend, dan worden er transportkosten in rekening gebracht en zul je een nieuwe opdracht moeten plaatsen.

Er worden door ons retourkosten in rekening gebracht, indien:
• het artikel door jezelf verkeerd is besteld
• het artikel niet binnen de gestelde termijn retour gemeld wordt
• de verpakking is geopend / artikel is gebruikt en het artikel niet meer verkoopbaar is

Voor de administratieve en logistieke verwerking van retouren wordt een bijdrage per orderregel in rekening gebracht als bijdrage in onze kosten van het gehele retourtraject (RMA).
Bij een palletinhoud 10% van aankoopbedrag. 
Voor bovengenoemde retouren wordt er altijd € 10,00 per orderregel aan bijdrage retourkosten in rekening gebracht met een maximum van 1 orderregel en 1 colli, mits binnen het meldings- of reclamatietermijn.
Voor een een 2e of meer colli rekenen wij een bijdrage van  € 5,00 per colli en € 4,00 voor iedere extra orderregel.



LET OP!
• Totdat wij de goederen retour hebben ontvangen, ben je er zelf verantwoordelijk voor.
• Wij accepteren geen enkele aansprakelijkheid voor deze goederen tijdens het transport naar ons.
• Wij bieden je slechts de mogelijkheid om de retouren via de vervoerder mee terug te sturen.
• Je bent vrij om de retouren via een ander kanaal aan ons te zenden. De hiermee gepaard gaande kosten zijn voor eigen rekening.

• Indien een product niet volledig is, of de zending wijkt af van hetgeen is afgesproken

Voor particulier geregistreerde acounts geldt de wettelijke voorwaarden van het herroepingsrecht.

 



MELDINGS- EN RECLAMATIETERMIJN

Termijnen aangaande het melden van klachten per soort:

  • Manco op levering (je hebt het artikel niet ontvangen):
    Mancomelding: binnen 4 werkdagen | het artikel zal dan z.s.m. kosteloos worden nageleverd
  • Foutief geleverde goederen:
    Hierbij handelt het om goederen welke uitgeleverd zijn welke niet zijn doorberekend, hierbij is géén termijn vastgesteld, daar er veelal geen pakbonregistratie is.
  • Schade bij aflevering:
    melding binnen 5 werkdagen inclusief foto's van het beschadigde artikel
  • Defecte goederen:
    Hierbij hanteren wij de pakbonregistratie van 6 maanden.
  • Verkeerd bestelde goederen:
    Melding binnen 14 werkdagen na ontvangst bestelling.
    Indien je het artikel zelf verkeerd hebt besteld, zullen hiervoor retourkosten berekend worden (€ 10,00 per orderregel).
    Bij ontvangst in ons magazijn worden alle zendingen gecontroleerd. Indien de zending overeenstemt met hetgeen is afgesproken, dan volgt een creditnota voor de aankoopprijs van het betreffende artikel minus retourkosten en eventuele verzendkosten.

 

Voldoe je niet aan onze voorwaarden, dan kunnen we de retour niet aanvaarden.
Je hebt dan helaas geen recht op een creditnota.
Wij zullen je dan uiteraard informeren.


Stel je vraag via email.
Wij helpen graag!